י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הבנין עלה באש

פצצות אש נזרקו לעבר משרדי חברת חדשות

אנשים רבים נאלצו להתפנות מבניין תחנות רדיו Real FM ביוון, לאחר שפיצוץ מכוון גרם לשריפה גדולה. בכלי התקשורת נמסר כי מדובר בפיגוע השני בתוך יומיים. הפיצוץ אירע בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, ולקח ל-18 כבאים שעתיים להשתלט על השריפה, אנשים פונו לבית החולים עם בעיות נשימה

פצצות אש נזרקו לעבר משרדי חברת חדשות
השריפה בבנין משרדי חברת החדשות צילום: צילום מסך

משרדו של כלי החדשות היווני Real News ורדיו Real FM באתונה הועלה באש ביום רביעי בהתקפת הצתה מכוונת עם בקבוקי תבערה ופצצות אש, כך מסרה קבוצת התקשורת. הפיצוץ אירע בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, ולקח ל-18 כבאים שעתיים להשתלט על השריפה, אנשים פונו לבית החולים עם בעיות נשימה.

המשטרה שחוקרת את סיבת השריפה אמרה כי מצאה כמה מיכלי גז מודבקים יחדיו על גרם מדרגות חיצוני בין המרתף לקומה הראשונה של הבניין. "הם הציתו את Real FM הם שורפים אותנו, שלושה פיצוצים ועכשיו אנחנו בוערים" כתב העורך ניקוס צ'ציניקולה בטוויטר.

המשטרה חקרה את האירועים עם סוכנויות הלוחמה בטרור, כך נכתב באתר Real News. הרשת הצביעה על נזק חמור שנגרם לציוד השידור ביום שלישי, לדברי הרשת יכול להיות קשור למתקפה ביום רביעי. "שתי תקריות, שקשה להתייחס אליהן באקראי, מישהו מנסה לסגור את Real FM", נכתב באתר. רשת Real News הוא מרכז שמאל שמציג קולות פרו ואנטי-ממשלתיים.

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס אמר: "המדינה תעשה הכל כדי להביא את העבריינים לדין, יש לגנות כל ניסיון לפגוע בעיתונאים", הוסיף.

יוון ירדה לאחרונה ב-38 מקומות במדד חופש העיתונות הבינלאומי מארגון כתבים ללא גבולות (RSF). העיתונאי החוקר גיורגוס קאראיבז נהרג בפיגוע באמצע היום מחוץ לביתו באפריל אשתקד. ארגון RSF אמר כי החקירה על מותו לא התקדמה. בירת יוון היא מעוז לקבוצות אנרכיסטיות שביצעו התקפות חוזרות ונשנות על עיתונים, משרדי ממשלה ומשרדי מפלגות פוליטיות.

חדשות יוון אתונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד