י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נדיר גם במושגי יד לאחים"

3 רופאות, בנות לאם יהודייה ואב ערבי, חזרו ליהדות ביום אחד

בבית הדין הרבני האזורי בירושלים ניכרה התרגשות רבה לנוכח המחזה הנדיר * שנים חלפו מאז שהשלוש חולצו עם האם מכפר ערבי במבצע מיוחד של יד לאחים * בימים האחרונים נסגר המעגל

3 רופאות, בנות לאם יהודייה ואב ערבי, חזרו ליהדות ביום אחד
כך נסגר המעגל צילום: יד לאחים

שלוש נשים יהודיות, בנות לאם יהודייה ואב ערבי חזרו ליהדות ביום אחד – בטקס מרגש וחסר תקדים בבית הדין הרבני בירושלים.

שלוש הצעירות נולדו בכפר ערבי באזור ירושלים לפני שנים לא מעטות לאשה יהודייה שהתחתנה עם תושב הכפר. הן נותקו מעם ישראל וגדלו כמוסלמיות וכשהיו בגילאי 10,12 ו-14 חולצו מהכפר יחד עם אמן על ידי אנשי יד לאחים, לאחר שזו סבלה מאלימות קשה מהבעל הערבי.

בעוד האם מיהרה לעשות טקס 'השבה ליהדות' זמן קצר לאחר מכן, ילדותיה לא יכולות היו לעשות זאת שכן היו בנות פחות מ-18 ולשם כך היה עליהן לקבל את הסכמת האב, מה שכמובן לא היה בא בחשבון כלל וכלל.

הן אמנם חונכו מאז על ברכי המסורת היהודית ולוו על ידי חונכות של יד לאחים שהשלימו איתן את החוסרים הגדולים, אבל לא היה די בכך כדי לבצע את הצעד הרשמי של החזרה ליהדות.

ברבות השנים החלו שלוש האחיות את לימודי רפואה ועשו חייל בלימודיהן. שתיים מהן קיבלו את התואר הנכסף, ואחותן השלישית הלומדת רפואה באיטליה אמורה להיות מוסמכת לרופאה בחודשים הקרובים.

העובדת הסוציאלית של יד לאחים שעדיין מלווה את אימן ניסתה להזכיר להן מדי פעם על ההליך הפורמלי של השיבה ליהדות, אך הן דחו זאת עוד ועוד, הן בשל השקעתן הרבה בלימודים המפרכים שגזלו את כל זמנן, והן בשל העובדה שלא ראו צורך מהותי בכך שכן הן ניהלו אורח חיים יהודי מסורתי.

לאחרונה, כשאחת מהן החליטה להקים בית יהודי, נזכרה שלא תוכל לעשות זאת לנוכח רישומה כמוסלמית במשרד הפנים. בעקבות זאת, הציעה לאחיותיה להגיע יחד איתה לבית הדין כדי לחזור ביחד ליהדות ולבצע סגירת מעגל משותפת.

פסק בית הדין הרבני • יד לאחים

אנשי יד לאחים סידרו עבורן תור לדיון בבית הדין הרבני האזורי בירושלים, ולרגל האירוע המיוחד האחות השוהה כאמור באיטליה לצורך לימודי הרפואה שלה הגיעה במיוחד לארץ לביקור בזק בן 24 שעות כדי לבצע את הטקס המיוחד יחד עם אחיותיה.

ביד לאחים אומרים: "בכל שנה אנו מחזירים ליהדות עשרות בנות שהתאסלמו או שנולדו כמוסלמיות בכפרים הערביים, אך אירוע כה מרגש של שלוש אחיות בגירות שחוזרות ליהדות באותה הזדמנות הוא משהו נדיר גם במושגים שלנו. הליווי הארוך והמתמשך שהענקנו מאז החילוץ עזר להן לבנות את עצמן מחדש, לחזור לעם ישראל וגם להתקדם בחיים האישיים - כששלושתן פורחות בלימודי הרפואה ועושות חיל בעבודתן זו".

עוד אומרים בארגון: "העידוד הגדול מהציבור הרחב שמיהר להיות שותף בימים אלו לפעילותנו, במסגרת ההגרלה הגדולה על ספר תורה מהודר ומפואר בין כלל השותפים למצוות פדיון שבויים, נותן לנו את הכוח להחזיר לצור מחצבתם עוד ועוד יהודים אובדים. אנו שבים ומזכירים לכל מי שפעילותנו חשובה לו כי ההגרלה תיערך מחר יום  חמישי - ט"ו בתמוז (14.7 למניינם) ואנו מפצירים בציבור שלא להמתין לעומס של הימים האחרונים על מוקד ההרשמה. מוטב להזדרז ולהירשם כמה שיותר מוקדם כדי להבטיח את מקומכם, במוקד שמספרו 9234*" או באתר יד לאחים

יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד