י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
בשעה קשה

"לב מי לא יחרד": הרב שמאי קהת הכהן גראס יוצא מגדרו למען המשפחה מירושלים

הגאון הרב שמאי קהת הכהן גראס שליט"א בעקבות אסון משפחת פרידמן מירושלים: "אל תעמדו מנגד בשעה קשה זו"

"לב מי לא יחרד": הרב שמאי קהת הכהן גראס יוצא מגדרו למען המשפחה מירושלים
הלווית הרב פרידמן צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה נוראה פקדה משפחה בירושלים כאשר אביהם הרב מרדכי פרידמן התמוטט בערב חג השבועות בביתו ומאז לא התעורר, במשך שלושה שבועות נאבקו הרופאים על חייו אך מלאך המוות ניצח.

רבי מרדכי היה תלמיד חכם ולפרנסתו עסק בעריכת ספרים העוסקים בסוגיות סבוכות בש"ס ובפוסקים, לאחר לכתו, נותרה אלמנתו השבורה והרצוצה לגדל את ששת היתומים לבדה כאשר אין לה בעל תומך וגם משענת כלכלית לא נותרה לה.

הגאון הגדול הרב שמאי קהת הכהן גראס שליט"א  חבר בד"ץ מחזיקי הדת בא"י שהכיר את הרב פרידמן זצ"ל פונה בתחנונים לכל אחד ואחד מאתנו לסייע לאלמנה השבורה וליתומים הרכים שלא ימוטו בעקבות האסון הנורא:

לסיוע למשפחת פרידמן>>>

"לב מי לא יחרד על מה שאירע לנו לדאבון לבנו, בפתע פתאום נפטר ונלקח לבית עולמו, ידי ומכרי החשוב אברך יקר הערך הרה"ג רבי מרדכי פרידמן ז"ל אוצר התורה והיראה מפארי האברכים בירושלים בגיל 47 בלבד…

ומרדכי היושב בשער המלך מביט משמים על צאן מרעיתו וזועק זעקה גדולה ומרה ופונה אלינו: אל תתנו למשפחתי החשובה לעמוד בדד בעת צרתם! ומי יכול לעמוד השקט לנוכח ביכי דמעותיה של האלמנה הצעירה וזעקתה המרה למול שוקת שבורה ללא פרנסה ולנוכח צערם הנורא של היתומים הקטנים המבקשים מאתנו עזרה כספית דחופה? …

על כן הנני קורא מעומק הלב אל כל אחינו בני ישראל הי"ו רחמנים בני רחמנים: שאו ידיכם קודש ובואו לעזרתם בנתינות ותרומות הגונות, כדי שהמשפחה ח"ו לא תתמוטט.

 אל תעמדו מנגד בשעה קשה זו, וכל תרומה היא הצלת נפשות ממש, ועל כן ראוי להתאמץ בצדקה גדולה זו של פיקוח נפש, "דאין צדקה גדולה מזו וכו' וכל הסומכם גורם לקרב הגאולה"

ואבי היתומים ודיין אלמנות הוא יתברך יגן בעדכם שלא תדעו משום צער אך טוב וחסד וכל המסייע בוודאי יזכה להתברך ברוב בריאות הוא והנלווים אליו לאורך ימים ושנים טובות וברכת ה' היא תעשיר כל מעדי ידיכם ותזכו לשובע שמחות במעונכם מתוך נחת דקדושה וחדוות עולמים וימלא ה' כל משאלותיכם אמן ואמן"

לסיפור המלא ולתרומה הקליקו>>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד