ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מסכנת המתקנים הסמוכים

תיעוד: שריפת ענק פרצה במבנה חברת חשמל בנגב

שריפת ענק משתוללת בשעה זו במתקן חברת חשמל בנגב ● תנועת רגבים: "מדובר בהפקרות מוחלטת. אנו מתריעים שנים על פזורה שנמצאת בסכנת חיים יום-יומית"  

תיעוד: שריפת ענק פרצה במבנה חברת חשמל בנגב
השריפה במתקן בנגב צילום: מתנאל בושרי תיעוד מבצעי מחוז דרום

במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום, התקבלו לפני זמן קצר (חמישי) הודעות על שריפה במתקן של חברת החשמל באזור נאות חובב.

צוותי כבאות והצלה מתחנת באר שבע הוזנקו למקום האירוע, כאשר בדרכם למקום מתקבלות הודעות נוספות שמדובר בשריפה גדולה מאוד. לוחמי האש שהגיעו למקום זיהו שריפה בפילטר אוויר גדול ממדים אשר מסכנת את המתקנים הסמוכים. לא דווח על נפגעים במקום.

לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי, שהמשימה העיקרית היא הורדת הלהבות ומניעת התפשטות האש למתקן סמוך. מפקד המשמרת שהגיע למקום הפעיל פקודת מכת אש ולמקום הוזנקו כוחות רבים ורכבי אספקת מים. לפי שעה, לא יודע על נפגעים. מפקד תחנת באר שבע במקום האירוע.

בגלל הגובה הרב של המתקן הבוער רוב הרכבים שפועלים הם מנופי כיבוי אש. למקום הופעלה פקודה חוצה מחוזות לסייע ברכבי אספקת מים ומנופי כיבוי.

מפקד תחנת באר שבע, טפסר משנה משה עמר הכריז על שליטה חלקית באירוע. יצוין חוקרי דלקות ממחוז דרום הגיעו למקום ובזירה ינשם כוחות רבים. מפקד מחוז דרום נמצא במקום.

עמנואל לזר, רכז דרום ברגבים: "השריפה מוכיחה את מה שאנו צועקים שנים: אזור ואדי אל-נעם אינו ראוי למגורים וכל רגע בו המדינה מאפשרת את המגורים במקום, היא לוקחת אחריות על סיכון קריטי לחיי אדם, ורק כדי לא להתמודד עם סוגיית הפינוי. לא רק זאת, המדינה הוסיפה חטא על פשע והקימה במקום "מרכז שירותים חיוניים" הכולל בית ספר, ללא שום עמידה בתקני בטיחות באופן המסכן מאות תלמידים בכל רגע נתון."

שריפה חברת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד