ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ההכרזה במהלך ביקור ביידן

ישראל אישרה: הצעד שיסלול את הנורמליזציה עם סעודיה

לאחר שבתקופה האחרונה דנו הצדדים, ישראל אישרה באופן סופי את ההסכם לגבי שני האיים האסטרטגיים שחשובים לסעודים, ובתמורה אלה יאפשרו לטיסות ישראליות לחלוף במרחב האווירי שלה | בכירים ישראליים: ההכרזה צפויה במהלך ביקורו של הנשיא ביידן בסעודיה בסוף השבוע

ישראל אישרה: הצעד שיסלול את הנורמליזציה עם סעודיה
גנץ ולפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

צעדי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, שבתקווה יביאו להסכם שלום מלא, מגיעים לאישור הסופי והיום (חמישי) ישראל נתנה באופן רשמי אור ירוק להסכם.

לפי הדיווח באתר 'וואלה', ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ועוד גופים ביטחוניים אישרו באופן סופי את המתווה שהתגבש בחודשים האחרונים לגבי שני האיים האסטרטגיים בים האדום - טיראן וסנפיר.

במסגרת ההסכם אנשי כוח המשקיפים הבינלאומי שהוצבו על האיים טיראן וסנפיר, איים שהועברו לשליטה סעודית לפני כשש שנים אך ההעברה התעכבה בשל סירוב ישראלי, יועברו לעמדות חדשות בחצי האי סיני שבמצרים, ובמקומם יוצבו מצלמות שיעקבו אחרי המצב באיים ובמיצרי טיראן.

ערב הסעודית תתחייב בפני ארה"ב לקחת על עצמה את כל המחוייבויות לגבי האיים שנכללות בהסכם השלום בין ישראל לבין מצרים, ובמיוחד השמירה על חופש השיט של ספינות ישראליות במצרי טיראן. ארה"ב תיתן לישראל ערבויות ביטחוניות לגבי חופש השיט בהתאם למחויבויות שקיבלה מסעודיה.

בתמורה, סעודיה תאפשר  לחברות תעופה ישראליות להשתמש במרחב האווירי של סעודיה לטיסות למזרח ובמיוחד להודו ולסין וכן מתן אישור לטיסות צ'רטר ישירות מישראל לסעודיה עבור עולי רגל ישראלים-מוסלמים.

צעד זה הוא חשוב כיוון שהוא עשוי לפרוץ את הדרך לתהליך הדרגתי של חימום יחסים בין סעודיה לבין ישראל, שעליו הצדדים, בתיווך ארצות הברית, עומלים מאז החתימה על הסכמי אברהם.

בכירים ישראל מספרים כי ההכרזה על צעדי הנורמליזציה הללו צפויה במהלך ביקורו של הנשיא ביידן בסעודיה בסוף השבוע.

 

ישראל נורמליזציה סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד