כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השב"ס התקפל: דודי אפל יקבל מזון כפי הוראת הרופא

לאחר שעתר נגד שירות בתי הסוהר בדרישה לספק לו את המזון הדרוש לו בהוראת רופא, הודיע דודי אפל על משיכת העתירה • הסיבה: אספקת המזון המיוחד חודשה

דודי אפל. צילום: פלאש90
דודי אפל. צילום: פלאש90

דרש וקיבל: איש העסקים, דודי אפל, המרצה עונש מאסר בגין מתן שוחד, הגיש לפני תקופה קצרה עתירה כנגד שירות בתי הסוהר בדרישה לספק לו את המזון הנדרש לו לצורך דיאטה רפואית. ואכן, פרסום העתירה בתקשורת עזר לו לקבל את מבוקשו.

ב-15 ביולי הגיש אפל את העתירה, בה טען כי הוא סובל מבעיות רפואיות שונות, ביניהן בעיה רפואית אשר מפאת צנעת הפרט לא תפורט על ידו, ובגינה הוחלט על-ידי רופא שירות בתי הסוהר כי הוא זקוק לצריכת מזון כדלקמן: 9 ביצים בשבוע, 1.75 ק"ג ירקות בשבוע ומוצרי חלב לפי רשימה מומלצת מגורמי הרפואה בשב"ס.

אפל טען כי לפני כחודשיים הופסקה אספקת מוצרי החלב, ולפני כשלושה שבועות הופסקה לו באופן סופי אספקת המזון שנקבעה על-ידי גורמי הרפואה. לדבריו, במענה לפנייתו לפשר הפסקת אספקת התזונה הנדרשת, נענה כי אין לשב"ס אפשרות כלכלית לספק צרכים אלה.

בעתירתו, טען אפל כי הוראה של גורמי הרפואה בשב"ס למתן מזון מסוים הנדרש מסיבות רפואיות כמוה כהוראה למתן תרופה, ולפיכך אין בטענת שב"ס לעניין קושי כלכלי ולו כלום מעניינו כמי שנזקק על-פי הוראה רפואית למזון האמור.

שלושה ימים לאחר הגשת העתירה הגיש אפל לבית המשפט בקשה למשיכתה בה טען כי מיד לאחר הגשת העתירה ופרסומה בתקשורת הוא נקרא אל מפקד האגף, התבקש לחתום על ויתור בהגשת העתירה, והובטח לו כי יקבל את המזון המגיע לו.

לדברי אפל, בשל העובדה שבשלב זה הוא מקבל את המזון על-פי דרישת הרופא, התייתר הצורך בבירור העתירה ועל כן מתבקש בית המשפט לבטלה.
דודי אפל עתירה מזון תקשורת שב''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד