כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זוגות שימו לב

גן האירועים נסגר: הופעל באופן בלתי חוקי

רשות מקרקעי ישראל מודיע על סגירתו של גן האירועים "הגן הקסום" במושב מחסיה שבמטה יהודה לאחר שפעל באופן בלתי חוקי על אדמות מדינה | המקום נהרס וברמ"י קוראים לזוגות הנישאים לשים לב למקומות שאותם הם בוחרים לחגוג בהם את כלולותיהם | בעל המתחם טוען: "המבנים במקרקעין הוקמו כדין וע"פ היתר בנייה"

גן האירועים נסגר: הופעל באופן בלתי חוקי
לפני ואחרי צילום: רשות מקרקעי ישראל

"הגן הקסום", אולם ארועים, אשר פעל בניגוד לחוק במושב מחסיה הסמוך לבית שמש, נסגר בעקבות הליך משפטי. גן האירועים פעל בתוך מבנים בלתי חוקיים, ללא היתר, על קרקע חקלאית האסורה לשימוש מסחרי. כך מודיעה רשות מקרקעי ישראל.

לפי רמ"י, גן האירועים הופעל על קרקע בניהול רשות מקרקעי ישראל אשר נמסרה לחוכר למטרת שימוש חקלאי. למרות זאת, הקרקע הוסבה לגן אירועים ששטחו הכולל כ-4,700 מ"ר והוא הופעל בסמוך לבתי המגורים של נחלות המושב, תוך כדי גרימת מטרד לשכנים. בנוסף, הוקמו על הקרקע מבנים בלתי חוקיים.

הפעלת גני אירועים על קרקע חקלאית היא בלתי חוקית, ופרט לשימוש הבלתי חוקי בקרקע ולמטרד הנגרם לשכנים, מדובר גם בפעילות בלתי חוקית שיש בה לגרום עוגמת נפש למזמיני האירועים, אשר לעיתים מזמינים במקום אירוע בתום לב ואז מתבשרים על סגירת המקום עוד בטרם הגיע מועד האירוע.

הגן הקסום לפני ההריסה.

גן האירועים 'הגן הקסום' הופיע ברשימת גני האירועים ללא היתר שמפרסמת הרשות לאכיפה במקרקעין. רשימה זו נועדה להזהיר את הציבור מפני התקשרות עם גן אירועים בלתי חוקי, אשר עלול להיסגר על ידי הרשויות טרם מועד האירוע המתוכנן על ידי המזמינים, ולהעמיד את המזמינים ומשפחותיהם בפני עוגמת נפש רבה.

לדברי רשות מקרקעי ישראל, מפקחיה האמונים על השמירה על קרקעות המדינה, נקטו לאורך השנים האחרונות בצעדי אכיפה, במסגרתם הוזהרו בעלי הנחלה כי עליהם לפנות את גן האירועים מהשטח שנמסר לשימוש חקלאי, ושאם לא יעשה כן יהיו חשופים לתביעות. אך למרות אזהרות הרשות, הקרקע לא פונתה וגן האירועים המשיך לפעול על הקרקע בניגוד לחוק.

בעקבות זאת הגישה רשות מקרקעי ישראל תביעה לפינוי גן האירועים, ולאחר הליכים משפטיים ממושכים שכללו ערעור לבית המשפט המחוזי נוכחו היזמים לדעת כי הרשות נחושה לפנותם ולהחזיר את הקרקע החקלאית לשימושה החוקי. לאור זאת, החליטו היזמים כי עדיף להם לחסוך את עלויות ההריסה והפינוי שהרשות משיתה על עברייני מקרקעין, ועל כן העדיפו לפנות את הקרקע בעצמם.

"אנו קוראים לציבור להיזהר, ולוודא היטב, לפני בחירת גן אירועים , שמדובר במקום הפועל בהיתר כדי להימנע מהמבוכה והצער שכבר נגרמה למשפחות רבות שהגן בו הזמינו ארוע נסגר עקב הפרת דיני מקרקעין. בנוסף, יש לציין כי הרשות מקיימת הליכים משפטיים שנועדו לפנות גן אירועים בלתי חוקי נוסף הפועל במושב מחסיה", אמר יואב ששון, הממונה על שמירת הקרקע במרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל.

הבעלים: המבנים הוקמו כדין ועל פי היתר בנייה

בעל מתחם 'הגן הקסום', ציון בוזגלו, מסר בתגובה להריסה: "בכל העשור הראשון של הפעילות במקרקעין, פעלה במקום משתלת הגן הקסום, וזאת בשימוש חקלאי חוקי. לאחר מכן, תוך הגשת בקשות לאישורים המתאימים, אכן הופעל בשנים האחרונות גן אירועים במקרקעין תוך שימוש חורג. לכל אורך התקופה המפעיל פעל ועודנו פועל להסדרת השימוש מול הרשויות. הפעילות הופסקה בהתאם לפסק דין שניתן בבימה"ש והמפעיל, כיאה לאדם שומר חוק, קיים אותו במלואו והפסיק את השימוש וזאת עד לקבלת אישור לשימוש חורג במקרקעין תוך קידום תב"ע שתשנה את ייעודם. אנו עומדים על דעתנו כי המבנים במקרקעין הוקמו כדין וע"פ היתר בנייה".

גן אירועים אולם אירועים רשות מקרקעי ישראל סגירת בתי עסק הריסת מבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד