ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החלום שהסעיר את החסידות

עמוד ההוראה בדיון מרתק: ספר תורה שעבר הגהה שמימית

הרבי שהגיע בחלום לסופר שכתב את ספר התורה שתרם הנגיד המפורסם לאחר שנמצאה בו טעות הגיע לבית מדרשו של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שדן בדבר האם אפשר לסמוך על החלום. ופוסק כי ראוי להדר לקרוא בספר

כתיבת ספר תורה. אילוסטרציה
כתיבת ספר תורה. אילוסטרציה צילום: שלומי טריכטר

הסיפור המופלא שפורסם כאן ב'בחדרי חרדים' על החלום וספר התורה שהסעיר את חסידות לעלוב בעקבות כך שהרבי זצ"ל הגיע בחלום לסופר בעקבות טעות בספר התורה שתרם אחד הנגידים הידועים בקנדה שהתמוטט פתאומי ובעקבות תיקון הספר חזר לחיים, הגיע לשולחנו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין. 

הדיון המרתק התעורר, בבית מדרשו של עמוד ההוראה וחבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן, הידוע בשאלותיו וחקירותיו המתוקות, האם יש ענין להדר מכאן ולהבא ולקרוא בספר התורה הזה, שכן האדמו"ר הגיע בחלום והעיד שהנקודות חסרות, ומשמע מכך שכל ספר התורה כשר, שאם לא כן - בוודאי היה אומר בחלום ומעיד על שאר פסולים. 

אם כן יוצא שספר התורה הזה עבר הגהה שמימית, האם זה מראה על הידורו של הספר. עמוד ההוראה השיב על כך תשובה ארוכה, שנדפסה בקובץ החדש "ווי העמודים וחשוקיהם" היו"ל ע"י הכולל 'בית דוד' בחולון העומד בראשותו. 

הגר"י זילברשטיין.

בתחילה האריך עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין לדון שבבירור מציאות אין צריך עדות, ואפשר לסמוך על הוראת נביא או על ידי רוח הקודש ולא אומרים בזה "לא בשמים היא", ומאידך על חלומות קשה לסמוך, כי לא ברור עד כמה החלומות יכולים להורות לנו דברים, כי יש לפעמים שהחלומות אינם מדוייקים.

אך בכל זאת מסיים עמוד ההוראה וכותב, כי ראוי להדר לקרוא בספר זה, כי על ידי הספר הזה היה התעוררות גדולה, שגם בדור שלנו שיש הסתר פנים גדול, קיבלו ידיעה חזקה על האמונה של השארת הנפש, ובהוצאת הספר הזה והקריאה בו – אנשים יתעוררו לפשפש במעשים, ולהרבות במעשים טובים, כי העולם אינו הפקר.

הרב יצחק זילברשטיין ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד