כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בונים על החרדים

השר חושף: מאחורי הקלעים של איחוד סער וגנץ

השר חילי טרופר שהיה ממגבשי הסכם איחוד מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה חושף כי האיחוד נרקם כבר אחרי הבחירות הקודמות. לדבריו: "אנו רוצים שותפות עם הליכוד אבל ניסיון העבר איתם כשנתניהו בראש לא צלח" | ומה המטרה? "גנץ רוצה להיות ראש ממשלה עם מספר דו-ספרתי"

השר חושף: מאחורי הקלעים של איחוד סער וגנץ
איחוד כחול לבן - התקווה החדשה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתום שבוע שבו כחול לבן ותקווה חדשה הודיעו על איחוד כוחות, שר התרבות והספורט חילי טרופר, איש 'כחול לבן', שהיה אחד מאנשי המשא ומתן אשר גיבשו את ההסכם, חושף בראיון ל'ישראל היום' קצת ממה שנעשה מאחורי הקלעים.

טרופר מספר על הזמן שבו נזרעו הזרעים של האיחוד: "בעצם, זה מאוד ישן הסיפור הזה. כבר לפני שנה, באזור 'שומר החומות', כשהיה נראה כאילו אין ממשלה והולכים לבחירות חמישיות כי בנט אמר שממשלת שינוי ירדה מהפרק, גדעון ובני בחנו את האפשרות לרוץ יחד".

לדבריו: "ישבנו אז קבוצת אנשים במעגל מצומצם, בני, גדעון ואני, כדי לחשוב איך זה ייראה מבחינת התוכן, אני יותר עוסק בתוכן. לא הגענו אז לשלב של מיקומים, אבל היה ברור לשניהם שאם יש אפשרות לממשלת השינוי אז המחויבות אליה מאוד ברורה, ואז הוקמה ממשלה. בחודשים האחרונים, כשהממשלה החלה לקרטע, האופציה חזרה להיות על הפרק. מהרגע שהממשלה נפלה, האצנו את זה".

הצד השווה שבהם: גם סער וגם גנץ נכוו מנתניהו

לשאלה האם הם פוסלים את נתניהו גם כראש ממשלה חליפי ענה השר טרופר: "גם סער וגם בני נכוו מנתניהו. אנחנו כבר הושטנו יד לנתניהו, ויד מושטת לא פגשה יד אחות, ולכן זה לא יקרה. אני לא רוצה שיכווצו את כל תפיסת עולמי ל'כן ביבי לא ביבי'. לכן השפה שלנו היא לא כלפי נתניהו, אין עניין לבזות אותו. יש המון ישראלים שתומכים בנתניהו והם ישראלים מעולים לא פחות ממי שמצביע לי, ואני רוצה לשתף איתם פעולה. אבל אנחנו נכווינו. אנחנו רוצים שותפות עם הליכוד, אבל ניסיון של שותפות איתם כשנתניהו בראש לא צלח".

השר טרופר. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

לשאלה על הלקח שהם למדו מהממשלה הוא שאם אין מספיק מנדטים וזה לא עובד. למה שלפיד לא יהיה ראש ממשלה? הוא עם יותר מנדטים מכם, השיב: "מספר המנדטים חשוב. אני רוצה להרכיב ממשלה של לפחות 61, אני רוצה ממשלה רחבה יותר. לנתניהו יש הרבה מנדטים, אבל הוא לא הצליח להרכיב ממשלה כבר ארבע פעמים. מצד שני, גנץ גם לא ירצה להיות ראש ממשלה רק כי נוצרה קונסטלציה פוליטית. הוא לא ירצה להיות ראש ממשלה עם מספר מנדטים חד-ספרתי, הוא לא מאמין בזה. הוא רוצה להגיע לעמדה הזאת עם לגיטימציה ציבורית, בגלל זה אנחנו שואפים למספר דו-ספרתי של מנדטים".

לשאלה האם הם יצרפו את מתן כהנא ענה: "מתן הוא איש מצוין. יש קרבה בעמדות, אני לא יודע אם זה יבשיל, זה ייבחן בשבועות הקרובים. עד עכשיו היינו עסוקים בחיבור הגדול".

לשאלה האם החרדים יבואו איתכם לממשלה בראשות גנץ, הסביר השר חילי טרופר ל'ישראל היום': "מה שהחרדים יעשו ביום שאחרי, זה שהם יסתכלו על התוצאות. גם הם מבינים שהם יצטרכו לחשב את צעדיהם מחדש, הם מדברים את השפה הזאת. יש גם יחסים טובים עם בני גנץ, לכן זה לגמרי על הפרק".

חילי טרופר בני גנץ גדעון סער כחול לבן - התקווה החדשה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד