י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסלמה בליל שבת

רקטות נורו; צה"ל תקף אתר "מהחשובים והגדולים ברצועה" | תיעוד

4 רקטות נורו בליל שבת מעזה לעבר יישובי הדרום וצה"ל תקף בתגובה שתיים מהרקטות כוונו לעבר אשקלון, ואזעקה נשמעה בעיר | גנץ החליט להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לתושבי רצועת עזה | צה"ל: האתר שהותקף - "מהחשובים והגדולים ברצועה"

רקטות נורו; צה"ל תקף אתר "מהחשובים והגדולים ברצועה" | תיעוד
תקיפת צה"ל בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

הפלסטינים שיגרו במהלך ליל שבת 4 רקטות לעבר שטח ישראל. שתי הרקטות הראשונות שוגרו מעט לאחר חצות, ואזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת מהן והשנייה נפלה בשטח פתוח. לא דווח על נזק או נפגעים כתוצאה מהירי.

לפנות בוקר נשמעה אזעקה נוספת במועצה האזורית לכיש, ולפי צה"ל, שתי רקטות נוספות נפלו בשטח פתוח. בישראל מעריכים כי מאחורי הירי עומדים "ארגונים סוררים" וכי האירועים לא יובילו להסלמה.

בתגובה לירי, מטוסי קרב תקפו לפנות בוקר אתר צבאי ובו סדנת ייצור תת קרקעית לחומרי גלם רקטיים של ארגון הטרור חמאס, במרכז רצועת עזה. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה במהלך הלילה", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

צה"ל מסר כי האתר שהותקף, "הינו מהאתרים החשובים והגדולים ברצועה לייצור חומרי גלם רקטיים לארגוני הטרור". בצה"ל סבורים כי תקיפת האתר תקשה באופן משמעותי על הליך ייצור הרקטות ברצועה ותקיפתו בוצעה במטרה לפגוע ביכולות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס. "חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא האחראי על כל הנעשה ברצועה וממנה", מסר דובר צה"ל.

מאוחר יותר המשיך צה"ל ותקף אתרים לייצור אמל"ח של ארגון הטרור חמאס ומסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורי הרקטות וירי המקלעים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל".

בתוך כך, בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הערב (מוצ"ש) החליט שר הביטחון בני גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-1,500 נוספים בשבוע האחרון. זאת בעקבות הירי הרקטי לעבר מדינת ישראל. מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות".

יצוין כי מדובר בירי ראשון מהרצועה במשמרתו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד והוא מתרחש שעות ספורות לאחר המראתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בתום ביקור בישראל.

שיגור רקטות הסלמה בדרום תקיפה בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד