י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שמו להם למטרה"

האזהרה שקיבל ביידן: "האיום מפני ישראלים קיצוניים

בזמן ביקורו בישראל נפגש נשיא ארצות הברית עם הפטריארך הנוצרי של ירושלים, בו טען כי יש ניסיונות לשנות את האופי של הרובע הנוצרי בעיר העתיקה. במכתב שהעביר התעקש: "המטרה שלהם היא לשנות את האופי ההיסטורי, הדמוגרפי והגיאוגרפי של עיר הקודש ולהפסיק את הנוכחות הנוצרית בעיר"

האזהרה שקיבל ביידן: "האיום מפני ישראלים קיצוניים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפטריארך של ירושלים, תיאופילוס השלישי הנחשב לדמות הנוצרית הכי חשובה באזור, הזהיר אתמול (שישי) את ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית, משינוי האופי הנוצרי בעיר העתיקה.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', הפטריארך העביר לנשיא ארה"ב מכתב אזהרה שבו הוא מגולל טענה לפיה קבוצות יהודיות מנסות לשנות את האופי של הרובע הנוצרי ולכן זה "איום רציני", אך הרובע נמצא תחת ריבונות ישראלית.

"הדרך הראשית לכנסיית הקבר נמצאת תחת איום רציני מצד תכניות של גורמים קיצוניים ישראלים ששמים להם למטרה את הרובע הנוצרי", כתב לנשיא ביידן.

"המטרה שלהם היא לשנות את האופי ההיסטורי, הדמוגרפי והגיאוגרפי של עיר הקודש ולהפסיק את הנוכחות הנוצרית בעיר", הוסיף הפטריארך. "זה מצער שאותן קבוצות מגובות על ידי חלקים מסוימים בצד הימני של המפה הפוליטית בישראל וכולם ביחד מנסים לשנות את הסטטוס קוו ארוך השנים בירושלים".

מכתב האזהרה מגיע על רקע הסערה שעוררה מכירת הנכסים הרבים של הפטריארכיה בירושלים לעמותת "עטרת כהנים", שמחזירה את האזור לשליטה יהודית ממשית ולא מותירה לנוצרים או המוסלמים להשתלט עליו.

ג'ו ביידן העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד