כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מי האיש

האח של עמית סגל ינסה להתמודד; כך הגיב

ארנון סגל החליט להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת | לאור ההתמודדות הודיע אחיו - עמית, כי לא יסקר את הפריימריז עד התוצאות

האח של עמית סגל ינסה להתמודד; כך הגיב
ארנון סגל/עמית סגל צילום: מתוך פייסבוק/יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי ארנון סגל הודיע הערב (מוצאי שבת) על כוונתו להצטרף למפלגת 'הציונות הדתית'.

סגל (אחיו של כתב חדשות 12, עמית סגל) משמש ככתב ב'מקור ראשון' ונחשב לאחד מאנשי הר הבית הבולטים, ובשנים האחרונות מקדם במרץ עליית יהודים אל ההר בכל ימות השנה בניגוד להלכה ובניגוד לפסיקת הרבנות הראשית לישראל.

כאמור, לאחר 14 שנים במקצוע העיתונות ויותר מעשר שנים כעורך דף שבועי בענייני הר הבית בעיתון מקור ראשון החליט אח של עמית ובנו של חגי להתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. 

יש לציין שלאור לאור ההתמודדות, הכריז עמית סגל כי לא יסקר את הפריימריז עד התוצאות.

בפוסט מפורט בפייסבוק, הסביר העיתונאי את ההחלטה להיכנס לזירה הפוליטית ולהתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית: "הכל מתחיל מהבית", כתב.

סגל שכאמור פעיל הר הבית מוכר, לא באמת מפתיע כשחשף את סיבת כניסתו לפוליטיקה, לדבריו, "שנים רבות של עיסוק בבית הלאומי שלנו שבהר הבית והתרעות בלתי פוסקות על ההפקרות השוררת בו, הביאו למסקנה שהגיעה העת לשנות מקצה לקצה את המציאות הבלתי-נתפסת הזו. שנים רבות מדי זנחנו את חלומותינו הגדולים והנחנו לאחרים לקבוע עבורנו את גבולות האפשר". 

"יש לנו חלום גדול', ממשיך סגל, "חלום הדורות היהודי, והגיע הזמן לממש אותו: להכיר בהר הבית כמקום קדוש ליהודים ולאפשר בו חופש פולחן".

סגל מרחיב: החלום הגדול הזה נוגע לאין-ספור עניינים נוספים הדורשים הכרעה דחופה, בעוד אנחנו בוחרים משום מה להתמהמה. אחרי 17 שנים של דשדוש, הגיע הזמן לחתור לשוב גם לגוש קטיף. כן, ממש לשוב ולבנות אותו מחדש. במוקדם או במאוחר, זה ברור לכולם כמדומה, לא תיוותר לנו ברירה אלא להכריע את חמאס, ואז הרי נעמוד בפני הצורך להחליט מה נעשה בשטח הזה שהשלכנו אחרי גבנו ב-"2005.

מדינה יהודית? אם לשם ע"פ דבריו של סגל, הצד היא לגמרי כן!, "הגיע הזמן לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות, כך שרק יהודים לפי ההלכה יוכלו לעלות ארצה. הגיע הזמן לפעול ביתר נחרצות להשיב את המסתננים לארצם". עוד הוסיף כי הגיע הזמן לרסן את מערכת המשפט: להוציא את השופטים מהוועדה לבחירת שופטים, לבטל את האפשרות של בג"ץ לפסול חוקים ולפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה".

סגל לא עוצר באדום וממשיך: "הגיע הזמן לרסן את המשטרה ואת שב"כ ולהביא את רשויות החוק לשמור על החוק ועל כבוד האזרחים הטובים – ובעיקר לדעת להבדיל בין אויב לאוהב. הגיע הזמן שהרבנות הראשית תחדל מלהיות מש"ק הדת של מדינת ישראל ותחזור לייעודה המקורי: מורת הדרך לרבים, סמכות רוחנית והלכתית. הגוף הבוחר חייב להשתנות. לא עוד 150 עסקנים אקראיים אלא קלפיות שבהן יוכל לבחור את חברי מועצת הרבנות כל מי שיתחייב לציית לפסקיה".

בסיום הפוסט בחר סגל לסיים עם פסוק בתהילים ובבקשה מקוראי הפוסט להתפלל להצלחתו, "ויהי נעם ה' אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו." סיים העיתונאי, או אם תרצו "אח של העיתונאי" את הפוסט המבשר על ניסיונו להיכלל בין חברי הכנסת של הציונות הדתית בכנסת הבאה. 

 

 

עמית סגל פריימריז הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25 ארנון סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד