כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הצרפתים בלחץ

צרפת מתמודדת עם מחסור בחרדל, התבלין האהוב נעלם מהמדפים

שינויי אקלים, מלחמה באירופה ונגיף הקורונה הותירו את הצרפתים בחיפוש אחר חלופות לחרדל דיז'ון האהוב על הצרפתים, שפים מפורסמים בצרפת כתבו ברשתות החברתיות כי הם מחפשים חרדל, והם מוכנים לשלם עבורם יותר מהמחיר הרגיל. לעת עתה, כך נראה, על צרפת ללמוד לחיות בלי חרדל

צרפת מתמודדת עם מחסור בחרדל, התבלין האהוב נעלם מהמדפים
מדפים ריקים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הצרפתים בלחץ, חרדל דיז'ון לא נמצא במדפים ברחבי הרפובליקה, עקב מחסור חמור.

החרדל נקרא על שם העיר דיז'ון. שינויי אקלים, מלחמה באירופה, בעיות בשל נגיף הקורונה, ועלויות נוספות, הותירו את היצרנים הצרפתים בחוסר של זרעים שמייצרים את החרדל מהם.

רוב הזרעים, לפחות 80 אחוז מהם מגיעים מקנדה. גל חום נוראי שלדברי מדענים היה "כמעט בלתי אפשרי" ללא התחממות כדור הארץ, קיצץ את ייצור הזרעים ב-50 אחוז בשנה שעברה, ועליית הטמפרטורות פגעה קשה בקציר של הזרעים.

לוק ונדרמזן, מנהל יצרנית החרדל הגדולה Reine de Dijon ונשיא איגוד החרדל בצרפת אמר. "הנושא העיקרי הוא שינויי אקלים והתוצאה היא המחסור הזה", אמר מר ונדרמיזן בראיון ל'ניו יורק טיימס'. "אנחנו לא יכולים להכין הזמנות שאנחנו מקבלים, והמחירים הקמעונאיים עלו ב-25%, מה שמשקף את העלות הגוברת של זרעים".

החברה שלו מקבלת כעת לפחות 50 שיחות ביום מאנשים שמחפשים חרדל. לא היו שיחות כאלה לפני שהחרדל נעלם. אנשים אפילו מגיעים אל מטה החברה בדיז'ון בחיפוש קדחני אחר חרדל. קרפור, רשת היפרמרקטים מובילה צרפתית ובינלאומית, נאלצה להכחיש שמועות שהשתוללו בטוויטר כי היא אוגרת חרדל כדי להעלות את המחירים. שפים מפורסמים בצרפת כתבו ברשתות החברתיות כי הם מחפשים חרדל, והם מוכנים לשלם עבורם יותר מהמחיר הרגיל.

ברוב החנויות מדפי החרדל כבר התרוקנו. איפה שיש חרדל, המכירות "מוגבלות לצנצנת אחת לאדם", שלטים ברשתות בצרפת מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה, שם נכתב כי "בצורת בקנדה" וה"סכסוך של אוקראינה עם רוסיה" יצרו את החוסר של החרדל.

המלחמה באוקראינה סיבכה עוד יותר את הדברים. גם רוסיה וגם אוקראינה הן יצרניות גדולות של זרעי חרדל, אבל בדרך כלל לא את הזרעים החומים אותם הצרפתים רוצים, החומים מגיעים מקנדה שם יש מחסור בשל החום הכבד. הזרעים הצהובים מיוצרים בשתי המדינות הלוחמות אחת בשניה, ומכיוון שזרעי החרדל הצהובים היו קורבן של מלחמה, מדינות התלויות בהם מחפשות סוגים אחרים של חרדל, "הלחץ על שוק החרדל עלה, והעלה את המחירים", אמר מנהל ונדרמיזן מנהל מפעל החרדל. לעת עתה, כך נראה, על צרפת ללמוד לחיות בלי חרדל.

צרפת מטבח צרפתי מלחמת אוקראינה רוסיה קורונה אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד