כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמיות או קונדס

חמישה ילדים נעצרו לאחר שחיללו קברים יהודיים

הרשויות בטורקיה מסרו כי חמישה ילדים בני 11 עד 13, חשודים בהרס 81 מצבות בבית הקברות באיסטנבול, משרד מושל איסטנבול מסר כי 81 מצבות ניזוקו בבית הקברות שנמצא בצד האירופי של איסטנבול. לא ברור האם המעשה נבע מאנטישמיות או ממעשה קונדס

חמישה ילדים נעצרו לאחר שחיללו קברים יהודיים
וונדליזם בבית הקברות צילום: הקהילה היהודית באיסטנבול

חמישה ילדים נעצרו על ידי המשטרה הטורקית לאחר שעשרות קברים חוללו בבית קברות יהודי באיסטנבול. הרשויות אמרו שהמצבות ניזוקו בתקיפה, שהתרחשה באור יום ביום רביעי אחר הצהריים וצולמה על ידי מצלמות במעגל סגור סמוכות. הרשויות מסרו כי החשודים, בני 11 עד 13 מתגוררים בסמוך למקום, לא ברור האם המעשה נבע מאנטישמיות או ממעשה קונדס.

משרד מושל איסטנבול מסר כי 81 מצבות ניזוקו בבית הקברות בצד האירופי של איסטנבול. "לאחר בחינת צילומי מצלמות האבטחה התברר כי האירוע בוצע על ידי ילדים בגילאי 11 עד 13 המתגוררים בסמוך לבית העלמין, החשודים נעצרו. החקירה בנושא נמשכת, אנו שולחים לאזרחינו היהודים דברי ניחומים" כך מסר משרד המושל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' דוברו של הנשיא ארדואן, איברהים קאלין, גינה בחריפות את הוונדליזם וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מגנים בחריפות את המתקפה הנתעבת הזו, היחידות הרלוונטיות פועלות לאיתור העבריינים, לעולם לא נאפשר למי שתוקפים ערכי קודש ומנסים לזרוע זרעים של מחלוקת ואיבה בחברה שלנו".

רבה האשכנזי של טורקיה, הרב מנדי חיטריק מסר: "אני בטוח שהקהילה היהודית בטורקיה בראשות החכם באשי הרב חליבה, ביחד עם השלטונות הטורקיים יטפלו בנושא בצורה הטובה ביותר, וידאגו שמקרים כאלה לא יישנו חס ושלום".

טורקיה חילולי קברים איסטנבול הרב מנחם מנדל חיטריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד