כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גופות מתחת הריסות

בתוך 3 חודשים: 1,400 קברים נחפרו במריופול

אמנם אין קרבות בעיר מריופול האוקראינית מאז הכיבוש הרוסי בסוף מאי, אך ייתכן שאנשים מתים נמצאו מתחת להריסות בניינים והם נקברים על ידי הרוסים. עד ה-29 ביוני נוספו עוד 1,400 קברים, זה מביא את המספר הכולל שנחפר מאז הפלישה הרוסית לעיר ל-3,100

בתוך 3 חודשים: 1,400 קברים נחפרו במריופול
כבישי מריופול החרבות צילום: באדיבות המצלם

תמונות לוויין חדשות מציגות אתר קברים מתרחב בעיר מריופול הכבושה באוקראינה, על פי דו"ח שפורסם על ידי המרכז למידע (CIR) שבסיסו בבריטניה. חוקרים ב-CIR השתמשו בתמונות לוויין כדי לקבוע כי כ-1,400 קברים חדשים נוספו בבית הקברות מריופול סטארוקרימסקי בין ה-12 במאי ל-29 ביוני.

חוקרי CIR מעריכים כי מדי חודש נחפרים פי חמישה יותר קברים חדשים מאשר לפני הפלישה הרוסית. "הדו"ח שלנו ממחיש את הלחץ הקיצוני המתמשך על החיים האזרחיים באוקראינה במיוחד באזורים כבושים. הקבורה מאולתרת והמספר ההולך וגדל של קברים ברחבי אוקראינה, במיוחד באזורים כבושים וסביבתם, הם המחשה ברורה למספר ההרוגים האזרחיים בעקבות הפלישה הרוסית", כך אמר בנג'מין סטריק, מנהל החקירות ב-CIR.

רוסיה הודיעה בסוף מאי כי השתלטה על מריופול, לאחר מצור בן כמעט שלושה חודשים שהפך חלק ניכר מעיר הנמל לחורבן מלא בעשן. באמצעות תמונות שצולמו על ידי מפעילת לוויין פרטית, התברר כי עד ה-12 במאי גדל מספר הקברים בבית הקברות ב-1,700 מאז תחילת המלחמה, ועד ה-29 ביוני נוספו עוד 1,400 קברים, וזה מביא את המספר הכולל שנחפר מאז הפלישה ל-3,100.

מהתמונות עולה כי בתקופה שלפני המלחמה בין ה-21 באוקטובר ל-28 במרץ נוספו כ-1,000 קברים. מאז שרוסיה כבשה את מריופול, העיר לא ראתה קרבות נוספים, וכ-90,000 האוקראינים שנותרוס נמצאים עם גישה מועטה לחשמל, טלפון, אינטרנט, מים או שירותי בריאות.

ארגון CIR מסר כי ניתן להסביר את הגידול בקברים במאות גופות שנחשפו מתחת לבניינים שנהרסו בעיר. בסוף מאי אמר פטרו אנדריושצ'נקו, עוזר בכיר לראש העיר האוקראיני של מריופול הפועל כעת מחוץ לעיר שבשליטת רוסיה, שכ-200 גופות מתפרקות נמצאו קבורות במרתף של רב קומות במריופול.

בסך הכל העריך אנדריושצ'נקו כי 22,000 בני אדם מתו בעיר בחודשיים של הלחימה. אחד האנשים המטפלים במתים אמר בעבר ל'גארדיאן' כי הסכום הכולל עשוי להיות קרוב יותר ל-50,000.

מידע מועט ידוע על המצב במריופול, אשר מנותק ברובו מהעולם החיצון עם חיבורי הטלפון הנייד והאינטרנט המוגבלים. תמונות שפורסמו מדי פעם בערוץ הטלגרם "Mariupol Now", שהוקם על ידי מתנדב אוקראיני כדי להוציא מידע מהעיר, מציגות העברת גופות לקבורה. בתמונה אחת מחרידה במיוחד, שלדברי הערוץ צולמה ביוני, נראות עשרות גופות מוטלות בחניון.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד