י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התחזה לפליט סורי

חייל גרמני נאצי נמצא אשם בטרור ובתכנון פיגועים

חייל גרמני נאצי העונה לשם פרנקו א', נמצא אשם בתכנון פיגועים. הוא התחזה לפליט סורי כדי להשחיר את הפליטים ונמצא אשם בהחזקת נשק שלא כדין, כולל שני רובי סער. הנאשם סירב לגלות היכן רכש את כלי הנשק הללו, או היכן הם נמצאים כעת

חייל גרמני נאצי נמצא אשם בטרור ובתכנון פיגועים
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חייל נאצי גרמני בשם פרנקו א. נמצא אשם ב"עבירות אלימות חמורות המסכנת את המדינה" בפרנקפורט ביום שישי, לאחר אחד ממשפטי הטרור הנצפים ביותר בימין הקיצוני בתולדות גרמניה. הוא נידון לחמש שנים ושישה חודשי מאסר. הוא גם נמצא אשם בהחזקת נשק שלא כדין, כולל שני רובי סער. הנאשם סירב לגלות היכן רכש את כלי הנשק הללו, או היכן הם נמצאים כעת.

"הנאשם נשא אידיאולוגיה לאומנית, גזענית ואנטישמית", קרא השופט בבית המשפט. בית המשפט גם קבע כי פרנקו א' דגל בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות הכרוכות בהכחדה שיטתית של "הגזע הגרמני", והעריץ את אדולף היטלר. בשלב מסוים, השופט גם הקריא את אחד מהפוסטים של פרנקו א' שבו תיאר את הדחף שלו "לעשות משהו" לגבי המהגרים שראה ברחובות מדברים עם נשים גרמניות וזה לא מצא חן בעיניו.

השופט אמר כי הנאשם גם חשש מאסון גדול, כמו מלחמה עם רוסיה או סין, ופעמיים נפגש עם אנשים שדנו אסטרטגית כיצד להתכונן לאסון כזה. בית המשפט רבע כי אידיאולוגיה זו היוותה השראה לתוכניותיו לבצע פיגועים, גם אם לא ניתן לקבוע עד כמה הפכו התוכניות הללו לקונקרטיות. אבל ברור, אמר בית המשפט, שהוא התכוון "לשלוח אות" באמצעות תקיפת פוליטיקאים ופעילים חברתיים שלדעתו הם ידידותיים לפליטים. הוא רכש באופן לא חוקי רובי סער חצי אוטומטיים, התאמן עם ירי בהם, הכין רשימות של מטרות פוטנציאליות וחקר היכן המטרות הללו עשויות להיות.

הוא טען שהוא איש טוב שרוצה לדאוג לילדיו. אבל דבריו של פרנקו א' התערערו על ידי הצהרותיו לאורך כל המשפט כאשר הביע הבנה למכחיש שואה גרמני ידוע, וניסה לטעון מדוע יהודים אינם יכולים להיות גרמנים. במהלך המשפט הושמעו הקלטות קוליות של הנאשם, בהם תיאר פרנקו א' את יריבים פוליטיים כ"חזירים" ואמר: "אני יודע שאתה הולך לרצוח אותי, אני ארצח אותך קודם". הוא גם אמר שגרמניה נדפקה על ידי בעלות הברית בעקבות מלחמת העולם השנייה. כך דווח תאגיד השידור הגרמני DW.

 

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' החייל שניהל חיים כפולים כפליט סורי נחשד בתכנון לתקוף פוליטיקאים ופעילים אנטי גזעניים ידועים, אולי בתקווה להאשים מהגרים בטרור. פסק הדין היום יביא לסיומו של משפט בן 14 חודשים שהפך לסאגה בפני עצמה. בפברואר השנה, פרנקו א', שהמתין למשפטו, והיה תחת הגבלות, נעצר לאחר שבחיפוש בתחנת רכבת נמצא כי הוא נושא תיק מלא במדליות מהתקופה הנאצית, ומחברות עם צלבי קרס בפנים, שהיו ברשותו.

בחיפוש שנערך לאחר מכן בדירתו, המשטרה אמרה שהיא מצאה כמה כלי נשק עם להבים, כולל מצ'טות, כמו גם מזכרות נאציות, 21 טלפונים סלולריים וכרטיס חיסון מזויף.

פרנקו א' נתפס ב-2017 על ידי השלטונות האוסטריים כשניסה לשלוף אקדח שהחביא בחדר השירותים בשדה התעופה של וינה. לאחר שבדקו את טביעות האצבעות שלו במאגר מידע, גילו הרשויות כי האיש, שנולד כבן לאב איטלקי ולאם גרמניה בגרמניה, רשום למעשה כפליט סורי המתגורר בבוואריה. לא הצבא ולא רשויות ההגירה הבינו שהוא חי 15 חודשים תחת חיים כפולים. הוא פעל להשחיר את הפליטים הרוסים כדי לעודד את המדינה לא לקבל פליטים סורים.

משטרת גרמניה נאצים פליטים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד