כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שגרה קטלנית

ברק משולם ז"ל נהרג במחסום משטרתי: "הראשון לרוץ ולהסתער"

השוטר שנהרג באירוע הדריסה הלילה בכביש 4 במחסום שהוצב בכניסה לעיר רעננה - אב לשני ילדים | המפכ"ל הורה הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע הקשה - תוך חידוד הוראות הפתיחה באש: "המאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו"

ברק משולם ז"ל נהרג במחסום משטרתי: "הראשון לרוץ ולהסתער"
ברק משולם ז"ל, זירת התאונה צילום: דוברות המשטרה

רס"ר ברק משולם ז"ל, שוטר מתחנת כפר סבא, הוא השוטר שנדרס הלילה למוות בעת מילוי תפקידו, ע"י תושב רמאללה שפרץ מחסום משטרתי באמצעות רכב גנוב בכביש 4. "במהלך הלילה איבדנו שוטר יקר, רס"ר ברק משולם ז"ל, במהלך פעילות מבצעית בגזרת מרחב שרון, לאחר שתושב רמאללה עפ"י החשד רצח אותו בעת פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב בו נהג סמוך לצומת רעננה", מסרה המשטרה.

ברק ז"ל, יליד 1992, החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים.

כפי שדווח מוקדם יותר, משולם ז"ל נדרס הלילה למוות על ידי גנב רכב, במהלך ניסיון הימלטות השוטר, בשנות ה-20 לחייו, עמד במחסום משטרתי בצומת הכניסה לרעננה. הרכב שהגיח במהירות פגע בו בעוצמה והרג אותו במקום. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו של השוטר, זאת בשל החבלות הקשות שנגרמו כתוצאה מהפגיעה.

כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום ועצרו בתוך זמן קצר, לא הרחק מזירת הדריסה, את החשוד - תושב רמאללה כבן 17. הצעיר הפלסטיני, לו מייחסת המשטרה חשד לרצח שוטר, נלכד בתום סריקות בסיוע מסוק משטרתי. השוטרים עצרו את החשוד לאחר סריקות רגליות צפונית לזירה. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד דרס את השוטר ונמלט מהרכב אותו גנב עפ"י החשד קודם לכן מאזור גוש דן.

זירת הדריסה

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הורה הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. "מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח", נמסר מהמשטרה
"המפכ"ל מבקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה".

המפכ"ל המשטרה התייחס לאירוע הקשה שבו נרצח רס"ר ברק משולם ז"ל: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו".

"ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה.
החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה", הוסיף שבתאי.

עוד אמר המפכ"ל: "בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר. יהי זכרו של ברק משולם ברוך".

 

 

 

דריסת שוטר כביש 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד