י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו התוצאות

ההשפעה של יבוא חלקי חילוף תחליפיים לרכב

ממצאי המחקר מצביעים על כך שכניסה של חלקי חילוף תחליפיים לשוק גוררת ירידה מידית במחירי המחירון של חלקי החילוף המקוריים עצמם – בשיעור של כ- 9%

ההשפעה של יבוא חלקי חילוף תחליפיים לרכב
מוסך. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

מחקר חדש של רשות התחרות בתחום חלקי חילוף לרכב בוחן את השפעה של יבוא חלקי חילוף תחליפיים לרכב על מחירי החלפים המקוריים.

תוצאות המחקר העלו כי עם תחילת שיווקו של דגם רכב חדש בישראל, ולמשך תקופה שנמשכת כשנתיים בממוצע, לא מתקיים יבוא של חלקים תחליפיים לארץ. בתקופה זו החלופה היחידה העומדת בפני הצרכנים היא לרכוש חלקי חילוף מקוריים מהיבואן הרשמי של הרכב לישראל - בין אם מדובר בחלפים הדרושים לשם טיפול שוטף, בעקבות תאונה או בעקבות קלקול.

עוד נמצא כי פער הזמנים בין כניסת הרכב ועד לזמינות חלפים תחליפיים עבורו בארץ מקורו בעיקר בהיצע נמוך (אם בכלל) של חלקים תחליפיים במקטע הייצור בחו"ל, ועל כן, כמעט ולא ניתן להקדים את כניסתם של החלקים התחליפיים לשוק המקומי.

עוד העלה המחקר כי כניסתו הראשונית של חלק חילוף תחליפי לשיווק בישראל גוררת ירידה מידית (כבר בחודש הראשון) של 9 אחוזים בממוצע במחיר המחירון של החלף המקורי. 

לאחר ירידת המחיר המיידית של החלף המקורי, מחיר המחירון של חלק החילוף התחליפי עצמו נמוך בכ- 12 אחוזים ממחיר המחירון של החלף המקורי. 

לדברי רשות התחרות מאחר שקיימת תקופת זמן לא מבוטלת בה היצע חלקי החילוף הוא של חלקים מקוריים בלבד, ללא תחרות מצד חלקי חילוף תחליפיים (בהעדר היצע שלהם גם בחו"ל), יש חשיבות להעלאת המודעות הצרכנית לקשר בין מחיר הרכב לעלות חלפיו. זאת, כך שעלות החלפים תישקל על ידי הצרכן כבר בעת ההחלטה על רכישת הרכב, מה שיגביר את התחרות הבין-מותגית בשוק המוצר השלם - רכב וחלפיו - וכך צפויה ירידת מחירי החלפים גם בתקופה שלפני כניסת החלף התחליפי הראשון לשוק.

 

כלי רכב חלפים לרכב חלפים מקוריים השוואת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד