י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ארגונים מכל העולם ספדו

אבל בציונות הדתית: רוטשילד הלך לעולמו בגיל 101

בגיל 101 הלך לעולמו גרשון (קורט) רוטשילד, נשיא תנועת המזרחי ולשעבר נשיא הפדרציה הציונית בקנדה, אשר נחשב לדמות מובילה בארגונים המובילים בציונות הדתית. "ידע בצנעה וסבלנות להוביל מפעלי תורה, חסד והתיישבות"

אבל בציונות הדתית: רוטשילד הלך לעולמו בגיל 101
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הר"ר גרשון (קורט) רוטשילד ז"ל, נשיא תנועת המזרחי, מהפעילים הבולטים בארגונים הקשורים לציונות הדתית, הלך לעולמו בגיל 101.

קורט גם היה קשור לישיבת הכותל, אשר ספדה לו גם כן. הלוויתו תיערך מחר (שני) בשעה 13:00 בצהריים בהר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

בנוסף להיותו יו"ר חבר המנהלים ונשיא משותף של מרכז עולמי–מזרחי העולמי, קורט היה חבר בחבר המנהלים של איחוד הקהילות היהודיות בטורונטו, המגבית המאוחדת לישראל (UIA) של טורונטו, ישיבה יוניברסיטי, אוניברסיטת בר אילן המרכז האקדמי לב ובית החולים שערי צדק.

ידיו רב לו בהקמת מוסדות תורה וחסד, כמו כן תרם רבות מהונו לישיבת 'תורת חיים' אופקים שעמדה בראשות ידידו משכבר הימים הגאון רבי יוסף גולדנטל זצ"ל. 

תנועת בני עקיבא העולמית ספדה לו: "רוטשילד שהיה נשיא תנועת המזרחי הקדיש את חייו לחיזוקה של מדינת ישראל ולחינוך יהודי היה ממנהיגי יהדות קנדה ושותף לדרכה של הציונות הדתית הלך היום לעולמו והוא יובא למנוחות מחר בירושלים".

אלחנן גלט מנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא סיפר כי רוטשילד היה מחויב לצרכי הציונות הדתית, היה שותף בחיזוק לימוד התורה ובהקמה של מוסדות חינוך ברחבי הארץ.

"אנחנו נפרדים משותף מרכזי לדרך שהיה ממנהיגי יהדות קנדה ויו"ר המזרחי העולמי, עמוד האש של ציונות דתית בארץ ובעולם'', ספד גלט. ''ידע בצנעה וסבלנות להוביל מפעלי תורה, חסד והתיישבות, ולהיות קשוב ונגיש לכל אחד ואחת והכל למען הערכים המשותפים של תורה ועבודה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ' ספד גם הוא לקורט רוטשילד ז"ל ואמר: "אנשים גדולים חיו בתוכנו. קורט רוטשילד ז"ל הקדיש את חייו לבניין התורה, העם והארץ. איש שחי חיי תורה וחסד, אדם שכל ימיו עמל בהפצת תורה ואור. חסרונו יורגש מאד בארץ ובעולם".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בני עקיבא אבל רוטשילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד