כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תוכנית פיילוט

יוקר המחיה: שוטרים לא יבצעו מעצרים של אנשים שגונבים אוכל או טיטולים

תוכנית פיילוט, שהועלתה על ידי חבר הפרלמנט של הלייבור איאן ביירן בבריטניה, אמורה לצאת לדרך בעיר ליברפול, בסניף 'טסקו' שהפסידה 50,000 פאונד בחודש עם עלייה בגניבות. הרשת תעביר תדרוך לשומרים וצוותים לזהות סימנים של גניבה נואשת ולהגיב בהתאם. ברחבי החנות יוצבו שלטים המפרטים את שירותי התמיכה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט/יוסי זמיר, פלאש 90

אנשים מיואשים שייתפסו גונבים דברים חיוניים כמו מזון אמורים להינצל מהעמדה לדין במסגרת תוכנית פיילוט פורצת דרך בגיבוי המשטרה. צוות האבטחה של סניף 'טסקו' בעיר ליברפול בבריטניה, יכוון גנבים איך להגיע לשרותי רווחה וארגונים ממשלתיים המספקים מזון למשפחות נזקקות, ושירותי ייעוץ לחובות במקום לקחת אותם למעצר. המהלך קורה כאשר חנויות בבריטניה מדווחות על עלייה גדולה בגניבה של פריטים חיוניים בעלי ערך נמוך, חלב, גבינה ושמן בישול, ועד לתחליפי תינוקות וטיטולים במהלך משבר יוקר המחיה.

תוכנית הפיילוט, שהועלתה על ידי חבר הפרלמנט של הלייבור איאן ביירן, אמורה לצאת לדרך בטסקו באזור מערב דרבי של ליברפול, שהפסידה 50,000 פאונד בחודש עם עלייה בגניבות. המהלך מגובה על ידי מפקדת משטרת ליברפול, אמילי ספרל, שתקפה את הממשלה בגלל המשבר.

היא אמרה: "אף אחד בחברה שלנו לא צריך לגנוב כדי לאכול או לפרנס ילדים, זהו כתב אישום בזוי נגד מורשת הממשלה הזו. ההתמקדות שלנו היא תמיד במניעת פשע. אנחנו כבר מעורבים עם תעשיית הקמעונאות ועם שותפים לבטיחות בקהילה כדי לנסות להבטיח שאנשים פגיעים יקבלו תמיכה. היוזמה הזו במערב דרבי ליברפול מתמקדת בדיוק בזה".

הרשת תעביר תדרוך לשומרים וצוותים לזהות סימנים של גניבה נואשת ולהגיב בהתאם. ברחבי החנות יוצבו שלטים המפרטים את שירותי התמיכה. חבר הפרלמנט בירן אמר: "סוג זה של גניבה הוא מעשה של ייאוש. יש לנו הרבה אמהות ואבות שלעולם לא היו שוקלים גניבה מחנות. מה שאני רוצה זה להפסיק את ההפללה של השכבות החלשות".

משטרת בריטניה בריטניה יוקר המחיה לחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד