כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התארגנות רשלנית

כעס על המושל: קשה למצוא חיסוני קורונה זמינים לילדים

תושבים רבים בפלורידה מאשימים את המושל דה סנטיס, שאמר להורים שהם "חופשיים לבחור אם לחסן את התינוקות", רבים מההורים אומרים שהם נאבקים למצוא חיסונים. מרפאות שכן הצליחו לקבל חיסונים, החלו להציע את החיסונים השבוע, אך הורים רבים שרוצים שהרופא של ילדם ייתן את הזריקה, צפויים להמתין עוד זמן רב

ממתינים לקבל חיסון לקורונה: אילוסטרציה
ממתינים לקבל חיסון לקורונה: אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

כאשר אושרו לראשונה חיסוני קורונה לתינוקות וילדים קטנים בחודש שעבר, הזהיר מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, את ההורים מפני "חיסונים לתינוקות", ואמר שהרגולטורים לא ביצעו מספיק בדיקות וניסויים. ובכל זאת, הוא אמר שהוא לא יעמוד בדרכם של ההורים אם הם יבחרו לחסן את ילדיהם. "אתם חופשיים לבחור" הבטיח להם.

אך הורים בפלורידה טוענים שזה לא כך, רבים נאבקים למצוא מקומות לחסן את ילדיהם, הם מאשימים את דה סנטיס - ומציינים שהוא היה המושל היחיד שסירב להזמין מראש את החיסונים ואסר על מחלקות הבריאות המחוזיות להפיץ או לתת את הזריקות. רשימות ההמתנה במשרדי רופאי הילדים לוקחות שבועות. משרדי רופאים ששם הורים הצליחו לקבל חיסונים, נמצאים במרחק מאות קילומטרים. 

"שמענו שהחיסון מגיע, והתרגשנו מאוד. ראינו סיכוי לנורמליות מסוימת", אמרה אמה שבניה בני שנה ו-4 נמצאים ברשימת המתנה לחיסונים במשרד רופא הילדים שלהם, המתנה שצפויה להימשך כשלושה שבועות. אבל גם העיתוי הזה אינו בטוח. לאחר כמעט חודש, מרפאות נוספות ברחבי המדינה החלו להציע את החיסונים השבוע, אך הורים רבים שרוצים שהרופא של ילדם ייתן את הזריקה, צפויים להמתין ממושכות.

"הם אמרו לנו שבגלל שהמדינה לא הזמינה מראש, זה שם את פלורידה בסוף התור, אז אנחנו לא יודעים מתי זה יגיע", אמרה אחת האמהות ל'וושינגטון פוסט'. "הצביעות מקוממת, עם דב סנטיס הכל זה הבחירה שלך ללבוש מסכה, הבחירה שלך לקבל חיסון, אבל עכשיו הוא עושה את הבחירה הזו עבורי ועבור ילדיי בכך שהופך את החיסון לקשה כל כך להשגה".

פלורידה הייתה המדינה היחידה שסירבה להזמין מראש את החיסונים. "זה לא משהו שאנחנו חושבים שהוא מתאים, ולכן לא זה המקום שבו אנחנו הולכים לנצל את המשאבים שלנו", אמר דסנטיס במסיבת עיתונאים ב-16 ביוני. האתגרים הם גדולים ביותר עבור משפחות עניות שבאופן מסורתי הסתמכו על מרפאות בריאות מחוזיות, אך להן אסור להעניק כעת את החיסון לילדים, אלא רק דרך מרפאות רשמיות, זה אומר שלילדים במיוחד באזורים כפריים, נותרו מעט אפשרויות, גם משרדי רופאי ילדים קטנים, שבדרך כלל מזמינים את החיסונים שלהם דרך מחלקות הבריאות המחוזיות, נפגעו.

קורונה פלורידה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד