כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בריטניה נשרפת

היום צפוי להישבר בממלכה שיא החום של כל הזמנים

השירות המטאורולוגי בבריטניה פרסם אתמול 'אזהרה כתומה' בעקבות גל החום הגדול, כשאתמול הגיעו הטמפרטורות לכ-31 מעלות צלזיוס, הרבה יותר חם ממזג האוויר הרגיל בבריטניה, גם בימות הקיץ. גל החום אינו בלעדי לבריטניה, וגם בספרד, פורטוגל, צרפת ומדינות נוספות באירופה מדווחים על עומס חום קיצוני במיוחד

היום צפוי להישבר בממלכה שיא החום של כל הזמנים
חום כבד: אילוסטרציה צילום: Pixabay

החום בבריטניה של מעלות חום צפוי להגיע היום (שני) ומחר לשיא, כשבאזורים רבים בבריטניה יגעו הטמפרטורות לכ-37 ואפילו 38 מעלות צלזיוס, ובכך יישבר השיא שנקבע לפני שנים אחדות, כשגל חום קודם פקד את הממלכה. חלק מאנשי המקצוע מעריכים שבנקודות מסוימות בבריטניה עלול לשרור היום או מחר אפילו חום של 41 מעלות, טמפרטורה גבוהה מאד אף בקנה מידה כללי.

השירות המטאורולוגי בבריטניה פרסם אתמול 'אזהרה כתומה' בגלל גל החום הגדול, כשאתמול הגיעו הטמפרטורות לכ-31 מעלות צלזיוס, הרבה יותר חם ממזג האויר הרגיל בבריטניה, גם בימות הקיץ.

לנוכח האמור, נערכות הרשויות בממלכה עם אזהרות ודברי הסבר לציבור. הבריטים לומדים להימנע מלצאת החוצה בשעות הצהרים, למעט בפעילות גופנית, לשתות הרבה, להשגיח על המבוגרים ועל התינוקות, וכן להימנע ככל האפשר משימוש בתחבורה הציבורית, בגלל החשש שהתחבורה הציבורית תשובש גם היא בגלל החום העז.

גל החום אינו בלעדי לבריטניה, וגם בספרד, פורטוגל, צרפת ומדינות נוספות באירופה מדווחים על עומס חום קיצוני במיוחד. בפורטוגל טוענים למאות מקרי תמותה בימים האחרונים הקשורים לחום הכבד, וכן מתמודדים עם שריפות המלחכות להנאתן יערות וחורשים במדינה הלוהטת.

בריטניה שרב ימי שרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד