כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אין היגיון"

הפרויקטור מבהיר: האם חובת המסכות תשוב?

פרופ' זרקא התייחס לאפשרות שתוטל שוב חובת המסכות, ואמר כי כרגע היא לא עומדת על הפרק: "חושב שאפשר לצלוח תחלואה בלי מגבלות". על הזן החדש שהגיע לישראל: "אלה הם חיינו - יש וריאנטים חדשים, ונתמודד איתם לצד המשך חיי השגרה שלנו"

הפרויקטור מבהיר: האם חובת המסכות תשוב?
פרופ' סלמאן זרקא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא התייחס הבוקר (שני) לתת-הזן החדש של האומיקרון שהתגלה בישראל - BA.2.75, ואמר כי כרגע לא תוטל חובת חבישת מסיכות.

בראיון ל'ווינט' הגיב זרקא לגילי מקרים ראשונים של הזן החדש בישראל, ואמר: "הנחת העבודה היא שקיימים בישראל מקרים רבים יותר מהשלושה שגילינו, אך עוד מוקדם להגיד האם תת-הזן יהיה השכיח ביותר בתוך כמה שבועות".

הוא הוסיף כי "כרגע אנחנו עדיין בתוך הגל של ה-BA.5. אלה הם חיינו - יש וריאנטים חדשים, ונתמודד איתם לצד המשך חיי השגרה שלנו".

לדבריו, כרגע אין היתכנות להחזרת חובת עטיית המסכות "מכיוון שהתחלואה יורדת", וכי "אין היגיון לחייב את הציבור בפעולות כאלה במצב הזה". הוא הוסיף: "אני חושב שאפשר לצלוח תחלואה בלי מגבלות. זה לגמרי הרצון שלנו - שהחיים ימשיכו להתנהל לצד שמירה על אוכלוסיות הסיכון".

"עם זאת, אני לא אומר שעטיית מסכה היא המלצה בלבד - יש חשש שבחורף הקרוב יהיה גל תחלואה משמעותי". הוא ציין כי "נשקול בצורה מקצועית האם להמליץ לכל הציבור לקבל מנת חיסון חמישית או רק לאוכלוסיות סיכון".

סלמאן זרקא מסיכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד