כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משרד הבריאות מזהיר

הפרופ' שפיתח את החיסון הישראלי מפיץ פייק ניוז

משרד הבריאות יוצא נגד פרופ' שפירא מי שכיהן עד לפני שנה כראש המכון הביולוגי שהיה אמון בין השאר על פיתוח החיסון הישראלי נגד קורונה, במשרד האשימו אותו בהפצת פייק ניוז כאשר טען כי נתונים רשמיים מצאו קשר בין התחלואה למתן מנות חיסון

הפרופ' שפיתח את החיסון הישראלי מפיץ פייק ניוז
חיסון לקורונה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

במשרד הבריאות עולים שלב נגד ראש המכון הביולוגי לשעבר, פרופ' שמואל שפירא שהפך למתנגד לחיסונים ומפיץ לטענתם עובדות אלטרנטיביות (פייק ניוז). "צר לנו מאוד לכתוב זאת" נכתב בהודעת משר הבריאות, אך ראש המכון הביולוגי לשעבר, פרופ' שפירא, פשוט מפיץ פייק אנטי מדעי מופרך: לא נתונים, לא רשמיים ובטח לא מחקר".

בהמשך מתייחסים במשרד לתוכן הפרסום של שפירא: "ראשית, הנתונים המוצגים אינם נתונים רשמיים של מחוז NSW באוסטרליה, אלא תוצר שהוכן על ידי אזרח פרטי באוסטרליה (לדבריו על סמך נתונים רשמיים) ואולם עיון בעמוד הטוויטר שלו מעלה כי מדובר באדם המקדם אג’נדה ארסית כנגד החיסונים. שנית, דרך הצגת הנתונים גובלת בגניבת דעת! הגרף מראה את הסיכון המשוקלל לתחלואה קשה מכל הסוגים לפי סטטוס חיסוני (מספר מנות חיסון שקיבל אדם), אך אינו מפריד צעירים וקשישים, אלא מציג אותם על פני אותו גרף יחד!".

"במצב דברים זה", אומרים במשרד הבריאות, "נוצר מצג שווא, לפיו לכאורה ככל שהאדם מחוסן ביותר מנות, כך הסיכון לפתח מחלת קורונה קשה גבוה יותר. אך יש לזכור שהמבוגרים יותר, שהם בעלי סיכון מובנה גבוה יותר לתחלואה קשה, נוטים גם להיות אלו שמחוסנים ביותר מנות (ומחוסני מנה רביעית הם בכלל הקשישים והפגיעים ביותר) כך למשל, סיכוייו של בן 20 לא מחוסן לפתח תחלואה קשה עדיין נמוכים מזה של בן 80 מחוסן - ולכן הצגת כלל הגילאים ביחד בגרף מטעה".

במשרד הבריאות ממשיכים 'לתקן' את דבריו של ראש המכון הביולוגי לשעבר: "כדי לבחון האם עלייה במספר מנות החיסון משפרת את ההגנה מתחלואה קשה, נדרש לבחון זאת אך ורק באותה קבוצת גיל (למשל בבני 60+) ואז ורק אז! תתקבל תמונה מהימנה ראו גרף מישראל המציג סיכון לתחלואה קשה בבני 60+ לפי סטטוס חיסוני (מנורמל ל-100,000). ניתן לראות כי הסיכון לתחלואה קשה עולה ככל שפוחת הסטטוס החיסוני , וזאת כאשר הסיכון נבחן בנפרד רק בקבוצת הגיל המבוגרת

במשרד הבריאות קוראים לציבור: "הישמרו מפייק ניוז, פייק ניתוחים ופייק ציוצים. שמרו על סבא וסבתא, ועודדו אותם להתחסן".

פייק ניוז משרד הבריאות מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד