כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הקרב על הקול הסרוג

קמה לתחייה: המפלגה שתנסה לשנות את מפת הימין

אחרי שנשארה מחוץ לכנסת ה-24, 'הבית היהודי' מנסה לשוב למגרש הארצי - והחליטה הערב להציב מועמד מהשלטון המקומי, אשר נחשב לפופולרי בקרב המגזר הסרוג, במטרה לנסות לשוב • שיתוף הפעולה שמסתמן הוא עם שקד, אך לא מן הנמנע שתהיה חלק מקרב בין סמוטריץ' לבן גביר

קמה לתחייה: המפלגה שתנסה לשנות את מפת הימין
פריימריז בבית היהודי צילום: פלאש 90

מפלגת 'הבית היהודי' מבקשת לשוב למגרש הפוליטי הארצי ובחרה הערב (שני) מועמד חדש מוסכם מטעם המפלגה לכנסת, שינהל מטעמה את המגעים עם שאר המפלגות מהציונות הדתית.

מאז שנפתלי בנט עזב אותה בטריקת דלת, המפלגה לא מצליחה לחזור לגדולתה - כאשר השיא השלילי היה שלא נכנסה לכנסת האחרונה ונאלצה לתמוך ב'ימינה'. בניסיון לשוב לכנסת, מרכז המפלגה התכנס הערב ובחר ביוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, למקום הראשון ברשימה לכנסת.

מדובר בראש עיר פופולרי בקרב המגזר הדתי-לאומי, שמכהן כבר שלוש קדנציות בתפקיד והיה עד לאחרונה חבר מפלגת 'הליכוד'. הוא התמודד על ראשות 'הבית היהודי' לפני כשלוש שנים והפסיד. היום נבחר בתמיכתה של יו"ר המפלגה חגית משה, שתישאר מאחורי הקלעים כיו"ר, לצד תפקידה כסגנית ראש עיריית ירושלים.

על אף שבסקרים היא אינה נסקרת כלל וכלל 'הבית היהודי' צפויה לשנות את מפת המפלגות במגזר הדתי-לאומי. הצפי הוא שברודני יחבור ל'ימינה' בראשות איילת שקד, שמחזרת אחרי היו"רית חגית משה עוד לפני פיזור הכנסת.

יוסי ברודני. צילום מתוך פייסבוק.

שקד אף הציעה לחגית משה, טרם החליפה את בנט, שתוביל היא את 'הבית היהודי' ובתמורה היא תגיע עם שלוש יחידות המימון שלה, של סילמן ושל אורבך. מטעמה הכחישו, אך אין זה סוד שהיא חושבת כי חיבור עם מפלגתה לשעבר לא תצליח להחזיר את האמון של הציבור הסרוג, שאבד.

בנוסף לאופציית הריצה עם 'ימינה', לברודני עומדת האפשרות להיות שחקן משמעותי במגעים בין סמוטריץ' לבן גביר. במפלגת 'הציונות הדתית' אומנם בכלל לא רוצים את 'הבית היהודי', אך המפלגות האחרות בבלוק עשויות להשתמש בו כלחץ.

במידה ובן גביר יראה שסמוטריץ' ממשיך לעכב את המגעים, הוא עשוי להתאחד עם 'הבית היהודי' וכך להפעיל לחץ על עמיתיו. בלי קשר, הוא ו'נעם' מצהירים כי הם היו רוצים לראות את המפלגה בבלוק המשותף.

כך או כך, 'הבית היהודי' בראשות ברודני, צפויה לשנות את מפת המפלגות הסרוגות, להכריע היכן כיצד יצביעו המצביעים הסרוגים שהתנגדו לממשלה אך שרשימת 'הציונות הדתית' תורנית מדי בשבילם ולהשפיע על אי או מעבר אחוז החסימה של שקד.

הבית היהודי בחירות לכנסת ה-25 גבעת שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד