כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סוער בבית המשפט

העברת המסמכים בחניון חשוך ברעננה | היום השלישי לחקירה הנגדית

במסגרת היום השלישי לחקירה הנגדית של הדס קליין, ניסה עורך דין חדד לערער את אמינות עדותה של קליין הן לגבי המניע לשליחת המתנות ובעיקר לגבי היקף המתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן ופאקר

העברת המסמכים בחניון חשוך ברעננה | היום השלישי לחקירה הנגדית
עמית חדד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד עמית חדד, ראש צוות ההגנה של בנימין נתניהו בתיק 1,000 (תיק המתנות), המשיך היום (שני) לחקור את העדה המרכזית הדס קליין, העוזרת האישית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, במסגרת החקירה הנגדית בבית המשפט המחוזי בירושלים. היום השלישי של החקירה הנגדית החל בשעות הבוקר ונמשך עד לשעות אחה"צ, כשבמהלכן ניסה עו"ד חדד לערער את אמינות עדותה של קליין הן לגבי המניע לשליחת המתנות ובעיקר לגבי היקף המתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן ופאקר, שלפי חדד נמוך בהרבה מהסכומים שציינה קליין ושמופיעים בכתב האישום.

כבר בשעה הראשונה של החקירה הנגדית, הרוחות באולם בית המשפט סערו לאחר שעו"ד חדד חשף כי העדה המרכזית קליין לקחה מסמכים מאנשי העסקים מילצ'ן ופאקר והעבירה אותם לחוקרי המשטרה בחניון חשוך ברעננה וזאת, ללא שגילתה לבעלי המסמכים את הסיבה האמיתית ללקיחתם. "אף פעם לא שאלת את. עצמך למה את מעבירה פעם אחר פעם מסמכים מרכב לרכב, בחניון ברעננה ללא צו ולא בתחנת המשטרה? לא עבר לך בראש?", שאל חדד לקליין וביקש לפסול את המסמכים בנימוק שהושגו במרמה ואינם יכולים לשמש כראייה. "משטרת ישראל לא רשאית להפעיל אדם אחר, להציג מצג שווא ולהשיג ככה מסמכים", אמר. "יש דרך לעשות דברים - צו חיפוש". קליין, מצדה, העידה שכל המסמכים אושרו על ידי עורך דינה.

החקירה הנגדית גילתה לא מעט סדקים באמינות עדותה של קליין. אחד הטיעונים המרכזיים של עו"ד חדד היה שמילצ'ן חילק סיגריות ושמפניות לכל האורחים בביתו, ולא רק לנתניהו. עובדה שקליין לא טרחה לציין בחקירתה. כך גם הזכיר חדד ביקור של מילצ'ן ופאקר בבית הנשיא לשעבר שמעון פרס ב-2013, ושאל את קליין מדוע לא סיפרה בעדות הראשית על כך שהם הגיעו לביקור עם עשרות בקבוקי שמפניות. היא השיבה כי היא "לא מכירה דבר כזה", אך חדד המשיך לחשוף מקרים דומים בהם מילצ'ן ופאקר חילקו מתנות או תרמו מיליונים לאנשים וארגונים שאינם קשורים כלל לנתניהו. אך כל אלה קליין כלל לא הזכירה בעדות הראשית.

לקראת סיום השלב השלישי של החקירה הנגדית, ולאחר שכבר הצביע על מספר ליקויים משפטיים בעניין עדותה וחקירתה של קליין – עו"ד חדד הצליח להוכיח כי גם קליין בעצמה סותרת את הגרסה שמסרה בפני חוקרי המשטרה. תחילה הציג חדד את גרסת אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר, שהעיד על שניים או שלושה בקבוקים שמשפחת נתניהו לקחה לאחר ביקור אצל מילצ'ן.

קליין אמרה: "אלו היו שניים או שלושה ארגזים". השופט משה בר-עם תהה על תשובת קליין: "מאיפה הביטחון שלך להעיד על דברים שלא ראית?" קליין השיבה כי ראתה את הארגזים כשהעמיסו אותם לרכב. בשלב הזה, חדד הראה לקליין שהיא בעצמה העידה במשטרה על 6-12 בקבוקים (ארגז אחד עד שני ארגזים) וכי לרוב מדובר על אותו ארגז. "מעולם לא העדת במשטרה על שלוש שישיות, ואין אף אחד שהעיד על שלוש שישיות", סיכם חדד.

משפטו של בנימין נתניהו הדס קליין עו"ד עמית חדד חקירה פלילית תיק 1000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד