ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הקונסרבטיבים מברכים

לפיד התקשר לילד שחגיגת בר המצווה שלו הופרעה על ידי חרדים

ממשיך להתחנף לרפורמים: ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לילד אמריקאי שחגיגת בר המצווה שלו ברחבה הרפורמית בכותל הופרעה על ידי מפגינים חרדים. לפיד הבהיר שההפגנות "לא מייצגות את מדינת ישראל". המשפחה הקונסרבטיבית מסרה כי היא מעודדת מהשיחה המפתיעה

לפיד התקשר לילד שחגיגת בר המצווה שלו הופרעה על ידי חרדים
יאיר לפיד בכותל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע האקלים הפוליטי לפיו ראש הממשלה יאיר לפיד מחזר אחרי הקול החרדי, ודוגמא לכך מצאנו אתמול (שני) בחשיפת ההתכתבות בינו לבין מגיש הבידור החרדי מנחם טוקר, במחשבה שהם יעניקו לו המשך כהונה בתפקיד ראש הממשלה, הערב נחשף כי אותו לפיד, שבחר שלא להגיע לכותל המערבי עם היבחרו לתפקיד כפי שנהגו קודמיו, ממשיך לקרוץ לתנועות הרפורמיות וקונסרבטיביות. 

לפי הדיווח באתר 'טיימס אוף ישראל', ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לאחד הנערים האמריקאים שחגיגת בר מצווה שלהם ברחבה השוויונית בכותל הופרעה בחודש שעבר על ידי חרדים שנכנסו בעת תפילת ראש חודש לאזור השוויוני בכותל, המכונה גם עזרת ישראל או קשת רובינסון, שם הביעו את מחאתם מספר טקסי בר ובת מצווה המתקיימים בו על ידי משפחות.

המפגינים מחו בכאב, שרקו וקראו קריאות נגד המשתתפים, וקרעו ספרי תפילה של הרפורמים. בשיחת הטלפון, שהתקיימה הערב (שני), כינה לפיד את ההפגנות האלימות "שערורייתיות" ואמר כי "כל יהודי צריך להיות מסוגל להתפלל כראות עיניו". כך אמר מקור בשיחה ל-Times Of Israel.

ראש הממשלה אמר לילד, סת' מאן מלאס וגאס, שמשפחתו משתייכת לתנועה הקונסרבטיבית, כי ההפגנות "לא ייצגו את מדינת ישראל, את עם ישראל או את ממשלת ישראל". אף שהשיחה הייתה בין ראש הממשלה לסת' מאן, שמנהלת במדינת נבאדה את השדולה הפרו-ישראלית של אייפא"ק, על הקו היו גם הוריו של הנער ג'ואל ושרי מאן. 

"התעודדנו מאוד לשמוע את דברי ראש הממשלה ומקווים שמה דיברנו, כואב ככל שהיה, יעזור להקל על שינוי האופן שבו מותר ליהודים להתפלל בכותל", אמר האבא לאחר השיחה. "זה היה חשוב לי מאוד שראש הממשלה מצא את הזמן להגיע לסת", אמר וציין שלפיד איחל מזל טוב לנער.

יעקב בלומנטל, ראש התנועה הקונסרבטיבית בארה"ב, שבה חבר מאן, שיבח את שיחת הטלפון של ראש הממשלה. "זאת הייתה מחוות תמיכה חשובה שזוכה להערכה רבה. אנו מקווים שראש הממשלה גם ינקוט צעדים נוספים כדי להבטיח שאירוע כזה לא יחזור על עצמו. זה כולל פרוטוקולים ברורים לשמירה על הבטיחות בכותל השוויוני ויכולת שירותי הביטחון והמשטרה לאכוף אותם", אמר בלומנטל.

כותל המערבי בר מצווה יאיר לפיד קונסרבטיבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד