כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפרעה נדירה

פעוט שאכל סלעים וצבע, חטף הרעלת עופרת

פעוט בן שלוש עם הפרעת אכילה נדירה הגורמת לו לאכול דברים כמו אבנים, בוץ וצבע שהתקלף מהקירות בבית | אמו של הילד, שמצבו הנדיר גורם לו לאכול דברים כמו סלעים ולכלוך טוענת שהבוץ בגינה מחוץ לבית, גרם לבנה להרעלת עופרת

פעוט שאכל סלעים וצבע, חטף הרעלת עופרת
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ליילה קרטר, בת 27 מהעיר בריסטול בבריטניה אומרת שלוויני בן השלוש שלה יש הפרעת אכילה נדירה שגורמת לו לאכול דברים כמו אבנים או בוץ. גב' קרטר הבחינה בשנה שעברה שהצואה של בנה לבנה, אבל הרופאים לא הצליחו למצוא הסבר. הפעוט נבדק אם הוא סובל מאוטיזם, אחרי שהחל גם לאכול צבע מקירות החדר הקדמי בבית.

אמו אמרה שבדיקת דם שנעשתה במרץ אישרה שהפעוט סובל מהרעלת עופרת. פקידי בריאות הציבור בדקו את רמות העופרת בנכס בו הם מתגוררים ועקבות נמצאו בעיקר בגינה הקדמית. הוא כוסה בבטון כדי למנוע מהפעוט לאכול את הבוץ המזוהם, כך דווח ה'דיילי מירור'.

אך האמא מספרת שוויני המשיך לאכול בוץ מהגינה האחורית, ובדיקת דם שנערכה לאחרונה הראתה שרמות העופרת בדמו הוכפלו. האמא יצרה קשר עם מועצת העיר בריסטול מספר פעמים כדי לקבל סיוע. במועצה אומרים שהם נקטו כבר כמה צעדים והבדיקות נמשכות.

האמא גב' קרטר אמרה: "הדאגה שלי היא בגן האחורי, פעם הגן היה תחנת דלק אז אני חושבת שאולי יש לזה קשר, התקשרתי למועצה פעמים רבות כדי לראות אם יש משהו שהם יכולים לעשות עם תמיכה או עזרה כלשהי, אבל לא היה לנו כלום".

"זה מרגיש שאף אחד לא לוקח את זה ברצינות, אחראי האזור מטעם המועצה פשוט לא הגיב, התקשורת במועצה הייתה מזעזעת לחלוטין, כואב הלב לדעת שהוא עובר דבר כזה וזה מרגיש שהמועצה ובריאות הציבור לא לוקחים את זה ברצינות".

דובר מועצת העיר בריסטול אמר: "שתי דגימות נלקחו מהגינה האחורית ואחת מהגינה הקדמית. הדגימה מהגן הקדמי מצאה ריכוזי עופרת מעל הקריטריונים המנחים המוכרים בארץ, לאחר שהתגלו הממצאים, בוצעו מיידית עבודות על ידי שירות תיקוני ניהול האחוזה של המועצה כדי לחפור את הקרקע הפגועה ולכסות את השטח הזה בבטן". החקירה והבדיקה נמשכות.

בריטניה הרעלת עופרת בוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד