י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הפיצוץ העיף אותי לאחור"

איבדה את חוש הריח בקורונה וכמעט נשרפה בחיים

לאם לילדים במדינת מיין בארה"ב יש מזל שהיא בחיים, לאחר שדליפת גז גרמה לפיצוץ ענק שהרס את ביתה והותיר אותה עם כוויות מדרגה שנייה. "הפיצוץ העיף אותי לאחור, אבל אחזתי בקיר וניסיתי להבין מה קרה, כי לא כל יום אתה מרגיש ככה, זה כמו פיצוץ של אוויר חם שעובר בך"

איבדה את חוש הריח בקורונה וכמעט נשרפה בחיים
הרס בית לאחר פיצוץ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

תמרה מקלין ממדינת מיין בארה"ב התבודדה בביתה אחרי שנדבקה בקורונה באוקטובר האחרון, היא שמה כמות של כביסה במייבש כביסה במרתף שלה והייתה באמצע לעלות במדרגות כשלפתע נשמע פיצוץ.

"זה היה היום האחרון שלי בבידוד, אז יצאתי עם החברים שלי", היא אמרה לתקשורת המקומית, המכשירים בביתה עובדים על בסיס גז פרופאן. "לחצתי על כפתור המייבש והייתי בדרכי למעלה מהמרתף שלי ופיצוץ התרחש", היא המשיכה. "הפיצוץ העיף אותי לאחור, אבל אחזתי בקיר וניסיתי להבין מה קרה, כי לא כל יום אתה מרגיש ככה, זה כמו פיצוץ של אוויר חם שעובר בך".

האשה בת ה-45 אמרה שהיא איבדה את חוש הריח שלה בזמן שנלחמה בנגיף הקורונה, אז היא לא יכלה לזהות את דליפת הגז, שמילאה את ביתה עד לאחר שנשמע הפיצוץ.

האינסטינקטים ההישרדותיים של מקלין עבדו, והיא יצאה באפיסת כוחות מהבית הבוער. "יכולתי לשמוע את השיער שלי רוחש ונשרפתי", היא נזכרה. "יכולתי להרגיש את הפנים והידיים שלי עם כוויות אבל פשוט לא ידעתי את המשמעות של זה". מקלין אמרה שהיא התחילה לראות חלקים מהבית נופלים, אז היא רצה במעלה המדרגות החוצה.

"לא הסתכלתי מסביב כי הפוקוס העיקרי שלי היה לצאת החוצה, אבל הבית שלי כמובן התפוצץ. הייתי במצב הישרדות, המצב הנפשי שלי היה 'אני צריכה לקבל עזרה עכשיו'", אמרה. מקלין הצליחה להיכנס למכונית שלה, ללחוץ על מספרי החירום למשטרה - 911, ולנסוע כמה קילומטרים לתחנת הכיבוי שם קיבלה עזרה.

"כשזה קרה לראשונה, אני לא ידעתי שכאב לי כל כך, כי הייתי בהלם", אמרה. כשהגיעה לתחנת הכיבוי, היא הועברה במסוק לבית החולים ואושפזה בטיפול נמרץ עם כוויות מדרגה שנייה שכיסו כמעט שליש מגופה.

לאחר שיקום ארוך, היא שוחררה בסופו של דבר, היא חזרה הביתה וגילתה שהמגורים והרכוש שלה נהרסו כליל בפיצוץ. "הבית שלי נעלם לגמרי. זה התפוצץ כל כך הרבה פעמים עד שזה הפיל עצים ביער", אמרה. "לא נשאר כלום, אפילו לא מברשת שיניים, הכל פשוט נעלם".

האם אמרה שהיא עדיין צריכה לעבור טיפולים קבועים עבור הכוויות שלה, כמו גם להסתגל לשינויים פיזיים, לאחר שאיבדה את כל שיערה בפיצוץ ונשארה עם צלקות.

קורונה פוסט קורונה פיצוץ גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד