כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הישג או פגיעה?

סערת העיתונאי הישראלי במכה: הערוץ מגיב ומתפאר

בחדשות 13 ממשיכים להתפאר בביקורו של העיתונאי הישראלי במכה שבסעודיה, עיר האוסרת כניסה על לא מוסלמים וטוענת כי ״ביקורו של גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות"

סערת העיתונאי הישראלי במכה: הערוץ מגיב ומתפאר
גיל תמרי בביקורו במכה צילום: צילום מסך מתוך חדשות 13

אמש דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על סערה שהתעוררה ברשתות החברתיות בעקבות כניסתו של עיתונאי חדשות 13, גיל תמרי לסקר בעיר מכה שבוע אחרי שמיליוני עולי רגל מוסלמים חגגו את החג' הקדוש במכה, נזכיר, כי על פי חוקי המדינה, העיר מכה היא העיר הקדושה ביותר לאיסלאם, והיא אסורה לכניסה בפני כל מי שאינו מוסלמי ושלטי הדרך מכריזים באדום כי מי שאינו מוסלמי חייב לרדת מן הכביש ולנסוע דרך עוקפת מכה, אך כל כל זה לא הפריע לכתב הישראלי למצוא מדריך שיסכים להכניס אותו בהסתר אל העיר הקדושה תוך שהוא משיג משם את הצילומים של "העיתונאי הישראלי הראשון בעיר מכה".

הביקור של תמרי מגיע בתקופה רגישה למדי ביחסי המדינות ורגע אחרי שהסעודים אישרו בעת ביקור נשיא ארה"ב את מעברם של מטוסים ישראליים מעל שמי המדינה, צעד חשוב לקראת נורמליזציה. ברשת תקפו את חדשות 13 והכתב וטענו כי מדובר במעשה פזיז שיכול לפגוע במרקם העדין של היחסים בין המדינות.

הבלוגר מריאד, מוחמד סעוד שמצייץ בעברית תקף הערב את חדשות 13, "‏חברים יקרים שלי בישראל", כתב סעוד, "כתב שלכם נכנס לעיר מכה הקדושה לאיסלאם, וצילם בלי בושה, זה כמו שאני אכנס לבית הכנסת ואקרא בתורה, בושה וחרפה ערוץ 13, תתביישו ככה לפגוע בדת האיסלם, אתם חצופים ‎ערוץ 13".

אחד הגולשים ברשת תקף, "במסגרת הפשרת היחסים עם סעודיה, ממלכה לה אחריות על המקומות הקדושים ביותר של האסלאם, ניתנו אישורים לכניסת עיתונאים ישראלים לג'דה. ואז קם לו 'עיתונאי', חכמולוג, יהיר ולדעתי מטומטם בשם גיל תמרי מערוץ 13 ונוסע לעשות לעצמו כתבת תדמית של גיבור שנכנס למקום אסור. חוצפה שאין כדוגמתה"

 

 

במהלך ויכוח שהתעורר בתוכנית של אראל סגל ברדיו 103FM יחד עם דוד ורטהיים (מ'וואלה!') האם ההישג של תמרי, שנשלח ע"י עורכיו, הצדיק את הפגיעה ברגשות הציבור המוסלמי, בוודאי על רקע היחסים העדינים הנרקמים בין ערב הסעודית לישראל, קיבל ורטהיים את תגובת חדשות 13: "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך נכתב בתגובה.

בחדשות 13 מבקשים להבהיר: "סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי, מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון. "עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר".
ורטהיים צייץ לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו: "עדיין לא הבנתי מה הערך העיתונאי שמצדיק פגיעה ברגשות דתיים פה. במה האייטם הזה יועיל או יקדם משהו, מלבד סיפוק סקרנות (לגיטימית, אבל לא מצדיקה). אגב, המקום מצולם גם ככה 24/7, כותב עיתונאי 'וואלה' וחותם, מדובר בשיקול דעת עריכתי לקוי".
מכה גיל תמרי ערב הסעודית ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד