י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הזרזיר הלך לעורב

מלחמת אוקראינה: פוטין הגיע לביקור נדיר באיראן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר היום באיראן, בנסיעתו השנייה מחוץ לרוסיה מאז פתח בפלישה לאוקראינה בפברואר האחרון. פוטין יפגוש את המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שהגיע גם הוא לפגישות עם ציר הרשע. המנהיגים ידונו בנושא ייצוא תבואה, ועל המצב בסוריה ואוקראינה

מלחמת אוקראינה: פוטין הגיע לביקור נדיר באיראן
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שלישי) לביקור נדיר באיראן, ביקור שהוא למעשה הנסיעה השנייה שלו מחוץ לרוסיה מאז פתח בפלישה לאוקראינה בפברואר האחרון. פוטין יפגוש את המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

בפגישה הם ידונו על ייצוא תבואה וכן על המצב בסוריה ובאוקראינה, כך אמר גורם טורקי לתקשורת בטורקיה. המנהיג הרוסי הגביל את ביקוריו הבינלאומיים במדינות סובייטיות לשעבר מאז פרצה המלחמה באוקראינה. ביוני האחרון, פוטין ערך את נסיעתו הבינלאומית הראשונה מאז פברואר, כשביקר בטג'יקיסטן ובטורקמניסטן, שניהם חברים לשעבר בברית המועצות המונהגים כעת על ידי שליטים אוטוריטריים ובעלות ברית רוסיות.

הביקור בא על רקע האשמות של פקידים אמריקאים בשבוע שעבר כי טהראן מתכננת לספק לרוסיה מאות מל"טים למלחמתה באוקראינה. "הקשר עם חמינאי חשוב מאוד", אמר יורי אושאקוב, יועץ מדיניות החוץ הבכיר של פוטין, בתדרוך לתקשורת ביום שני. "התפתח ביניהם דיאלוג אמון בנושאים החשובים ביותר בסדר היום הבילטרלי והבינלאומי".

טורקיה ורוסיה תמכו בצדדים מנוגדים במלחמת האזרחים בסוריה וחיפשו דרכים לצמצם את האלימות בחודשים האחרונים. אנקרה גם סירבה להטיל סנקציות על מוסקבה מאז פתח מר פוטין את פלישתו לאוקראינה ב-24 בפברואר, והפגישה עשויה להציע הזדמנות למנהיג הטורקי להביא הסכם בין מנהיגי רוסיה ואוקראינה להבטחת ייצוא של 22 מיליון טון של תבואה נחוצה.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא איראן ולדימיר פוטין האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד