כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עשוי למנוע שפיכות דמים

משפחתו המורחבת של הטרוריסט ערערה על ההחלטה לשלול תושבות

בבית דין לערערים הסתיים היום דיון לגבי כ-20 מבני משפחת המחבל שרצח את החיילת שיר חג'אג' בטיילת ארמון הנציב בירושלים. הערעור הוא נגד החלטת משרד הפנים לשלול את תושבותם של משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הנורא

משפחתו המורחבת של הטרוריסט ערערה על ההחלטה לשלול תושבות
המשפחות מתעמתות עם משפחות הנרצחים צילום: צילום מסך

בדיון שנערך היום (שלישי) בבית המשפט בירושלים לגבי ערעור שהגישה משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים ב-2017, דרשו בני המשפחה לבטל את ההחלטה לשלול את התושבות שלהם. בדיון נכחו גם חברי הכנסת שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר וכן פעילי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור וכן פעילי תנועת אם תרצו.

כזכור, סגן שיר חג'אג' הי"ד נרצחה בפיגוע דריסה על ידי מחבל תושב מזרח ירושלים ביום י' בטבת תשע"ז (8.1.2017). בפיגוע, בטיילת ארמון הנציב, שם גם נפלו סגן יעל יקותיאל, סגן משנה ארז אורבך וסגן משנה שירה צור הי"ד. 

ביציאה מהדיון התעמתו בני משפחת המחבל עם משפחת חג'אג' ופעילי 'פורום בוחרים בחיים' ו'אם תרצו'. עו"ד יעקב כהן המייצג את משפחת חג'אג' טען בבית הדין: "אנחנו בסיבוב שלישי כבר, החלטת שר הפנים התקבלה שלוש פעמים לאחר המלצת גורמי הביטחון. המסוכנות הביטחונית של העוררים הוצגה בפני בית הדין והיא חד משמעית. חוק הכניסה לישראל נותן לשר הפנים לקבל החלטה בעניין הרלוונטי ואינו שפיט. בית הדין ייחשף בהמשך הדיון לסיכון הביטחוני של המערערים ואנו סבורים כי בכל רגע שהם נמצאים בישראל הם מסכנים את אזרחי מדינת ישראל".

עורך הדין של המוקד להגנת הפרט המייצג את בני משפחת המחבל טען כי מדובר בצעד לא מידתי וכי המלצת השב"כ אינה קובעת. הוא גם פנה לחבר הכנסת רוטמן שנכח בדיון ואמר לו שאם הוא רוצה לחוקק חוק לגרש ערבים תתכבד הכנסת ותחוקק אותו.

נציגת רשות האוכלוסין במשרד הפנים עו"ד נעה כאהן אמרה בדיון: "לשר הפנים יש סמכות מלאה שלא להמשיך את איחוד המשפחות. חוק הוראת שעה מטרתו ביטחונית לנוכח מצבה הביטחוני של מדינת ישראל. בסופו של יום אנחנו נשענים על עמדת גורמי הביטחון שטוענים שהרתעה שווה ביטחון. ואם כוחות הביטחון סבורים שזה עשוי למנוע שפיכות דמים, דיינו. על זאת נשנעת החלטת שר הפנים".

מירב חג'אג', אמה של שיר חג'אג' הי"ד אמרה בדיון: "ביום ראשון בערב כשהודיעו לי ששיר נרצחה, האנשים האלה חגגו וחילקו בקלאות, רק מג'באל מוכבר לבד יצאו 250 מחבלים בשנים האחרונות. למעלה מ-60 מהם רוצחים, אם 20 האנשים הללו יגורשו תהיה הרתעה. אם היו מגרשים בני משפחה קודמת, יכול להיות שאני לא הייתי פה, ששיר שלי הייתה פה לידי"

עוד פנתה חג'אג' לשופט ואמרה לו: "אין יום שאני לא חושבת על שיר ואני מבקשת שתקח את זה לתשומת לבך". אביה של שיר, הרצל חג'אג' אמר: "המחבל שדרס את שיר שלי ועוד קצינים רצח אותה כי היא הייתה יהודיה וכי היא הייתה על מדים. יש פה פשע של בגידה במדינה ומי שבוגד במדינה צריך לשלם על כך". פסק הדין ינתן בתוך 90 יום

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו אמר: "העובדה שבית המשפט מוכן לדון שוב ושוב בעתירות של ארגונים הפועלים למען משפחות מחבלים במימון ממשלות זרות הוא אבסורד לכשעצמו ופגיעה אנושה ביכולתה של ישראל להתקיים כמדינה מתוקנת. יש לעצור את האקטיביזם הפרוע של בתי המשפט ויש לעצור את החתרנות הזרה".

מחבלים פיגוע דריסה פיגוע ארמון הנציב שיר חג'אג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד