ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
סמוך לקניון רמות

פיגוע בירושלים: נוסע חרדי נפצע מדקירה באוטובוס, המחבל נוטרל

חרדי בשנות ה-40 לחייו נפצע באורח בפיגוע דקירה שהתרחש בתוך אוטובוס ליד קניון רמות בירושלים | המחבל נורה ע"י אזרח - ונוטרל | מצבו של הפצוע מוגדר בינוני, ביה"ח: "אין סכנה לחייו" | האזרח שניטרל את המחבל: 'שמעתי שהוא התפלל בערבית. הפצוע זעק לעזרה שיצילו אותו'

פיגוע בירושלים: נוסע חרדי נפצע מדקירה באוטובוס, המחבל נוטרל
זירת הדקירה צילום: באדיבות המצלם

נוסע חרדי נפצע בפיגוע דקירה בשדרות גולדה מאיר בירושלים, סמוך לקניון רמות. המחבל נוטרל בירי ע"י אזרח שחלף במקום. מצבו של הפצוע מוגדר בינוני והוא פונה לבית החולים. 

הציבור נקרא להתפלל לרפואתו של אליעזר בן ליבא הפצוע מהפיגוע היום ברמות שמאושפז ב'שערי צדק' וזקוק לרחמי שמים מרובים. 

האירוע התרחש מעט לפני השעה 17:00. לכוחות ההצלה דווח על גבר שנדקר בתוך אוטובוס בשדרות גולדה מאיר בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק גבר בן 41 במצב בינוני עם פצעי דקירה. בית החולים עדכן כי הפצוע הגיע ליחידת הטראומה כשהוא עם מספר דקירות בפלג גופו העליון ולא נשקפת סכנה לחייו.

כוחות גדולים של הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע וחוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים ועדויות. מבירור ראשוני עולה כי המחבל, פלסטיני תושב יו"ש בשנות הארבעים לחייו, שנסע באוטובוס, החל לדקור לפתע את אחד הנוסעים באמצעות מברג. הנהג עצר מיד את נסיעתו ואזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

בדקות אלו מקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הערכת מצב בזירת האירוע ומנחה על המשך הפעילות המבצעית והחקירתית הנדרשת. הציר נחסם לתנועה והציבור מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות עד סיום הטיפול בזירה.


צילום: דוברות המשטרה

הפרמדיקים של מד"א איתי שמעונוב ונתנאל ליפשיץ סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב."

"שמעתי מישהו שרב עם מישהו", שחזר משי בן עמי, שניטרל את המחבל, בריאיון לכאן חדשות. "יצאתי מהרכב, טענתי את האקדח והבנתי שזה פיגוע. המחבל הגיע אליי, לא היססתי ויריתי בו כדור אחד. אנשי הביטחון הגיעו שנייה וחצי אחרי. שמעתי שהוא התפלל בערבית. הפצוע זעק לעזרה שיצילו אותו".


צילום: איחוד הצלה

זאבי סופר חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בגבר בן 41 שנדקר תוך כדי נסיעה באוטובוס. הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי שעירי צדק כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני".

 

דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד