כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרטים נוספים

הפיגוע בירושלים: המחבל עם אישור שהייה של איש עסקים - המנטרל; צלם עיתונות

פרטים נוספים על הפיגוע בירושלים: המחבל, תושב רמאללה, שמחזיק באישור שהייה בישראל המיועדת לאנשי עסקים בכירים | הוא נוטרל על ידי צלם עיתונות שחלף במקום עם רכבו | רה"מ בירך את המנטרל ואיחל החלמה לפצוע | התפללו לרפואת אלעזר בן ליבא

הפיגוע בירושלים: המחבל עם אישור שהייה של איש עסקים - המנטרל; צלם עיתונות
זירת הפיגוע בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הערב לפיגוע הדקירה הערב בירושלים ואמר: "‏אני מבקש למסור החלמה מהירה לפצוע שנפגע באירוע הדקירה בירושלים". לפיד הוסיף ובירך את צלם Ynet שנקלע לזירה ופעל בנחישות בכדי לנטרל את המחבל ומנע פגיעה באנשים נוספים. רה"מ הוסיף, "לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ולפגוע בשגרת חיינו. נבוא בחשבון עם כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".

פיגוע בירושלים: נוסע חרדי נפצע מדקירה באוטובוס, המחבל נוטרל

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם המפקדים במהלכה קיבל סקירה והטיל את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים בתום הערכת המצב שקיים בזירה, ציין מפקד מחוז ירושלים: ״מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים. התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור.

המחבל: עם היתר נדיר הניתן לבעלי עסקים

מחקירת המשטרה לאחר האירוע עולה תמונת מצב ברורה יותר באשר למהלך הפיגוע ופרטים נוספים על זהות המחבל והמנטרל: בהודעת המשטרה נכתב כי הערב בשעה 16:57, התקבל במוקד המשטרה דיווח אודות אירוע דקירה באוטובוס אגד קו 137 בעת שהיה בנסיעה מכיוון גבעת זאב לירושלים, באזור היציאה משכונת רמות בירושלים על ציר גולדה מאיר. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים שסגרו את הזירה והחלו בחקירת המקרה.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל, פלסטיני, תושב רמאללה בשנות הארבעים לחייו שהחזיק בהיתר עבודה נדיר של אנשי עסקים בשם BMC הניתן לפלסטינים שבבעלותם עסק שמגלגל מיליוני שקלים והם רשאים להיכנס גם עם רכבם לשטח ישראל. מסיבה שאינה ידועה עדיין בחר המחבל לעלות לאוטובוס שם החל לפתע לדקור באמצעות מברג את אחד מנוסעי האוטובוס.

 המברג איתו דקר המחבל // דוברות המשטרה

על פי תחקיר המשטרה, נהג האוטובוס בלם את האוטובוס ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים אחרים. צלם אתר ynet, משי בן עמי שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה להפסיק את מעשיו ואזרח נוסף שנקלע למקום, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

בעקבות הפיגוע, נפצע אזרח אחד ופונה לטיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ובהמשך פונה המחבל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב בינוני.

הציבור נקרא להתפלל לרפואת אליעזר בן ליבא שנפצע בפיגוע וזקוק לרחמי שמים

מנטרל המחבל: צלם עיתונות שחלף במקום

צלם אתר ynet, משי בן עמי שנטרל את המחבל שיחזר הערב: "נסעתי משכונת רמות לכיוון מרכז העיר, אני מזהה סיטואציה של אדם ששוכב על אדם ודוקר אותו", סיפר הצלם בן עמי שירה שני כדורים מנשקו האישי. "זיהיתי שזה אירוע דקירה. הייתי קצת בספק בהתחלה, אבל כשראיתי שאנשים בורחים הבנתי שיש פה פיגוע דקירה. שלפתי את הנשק שלי ורצתי לכיוון שלו. הוא עזב את הנדקר וראיתי מישהו שזורק לעברו אבן.

 מנטרל המחבל: צלם אתר ווינט // צילום מסך מאתר ווינט

"ואז הוא בא לכיוון שלי עם אותו כלי שהוא דקר את הפצוע, זה היה מברג. הוא בא אליי, הוריתי לו לעצור. הוא לא עצר ואז הוא נעמד במרחק של שני מטר ממני. הרגשתי איום, הרגשתי סכנה לחיים שלי, ואז נטרלתי אותו ביריות אקדח".

הפרמדיקים של מד"א איתי שמעונוב ונתנאל ליפשיץ סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב".

פיגוע בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד