כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"התעלם מההנחיות"

עדות נתניהו על אסון מירון: המסמך שעלול לסבך אותו

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שכיהן כראה"מ בזמן האסון, יעיד מחר בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון | בוועדה צפויים לבדוק את המעורבות שלו בהחלטה להשאיר את ההר פתוח לחלוטין ולהתעלם מהנחיות הקורונה | המסמך שעלול לסבך אותו

עדות נתניהו על אסון מירון: המסמך שעלול לסבך אותו
נתניהו בזירת האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר מספר דחיות, יתייצב מחר (חמישי) יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון. נתניהו, שהקמת הוועדה עברה למרות התנגדותו, יותר ממאה אנשים כבר העידו בפני הועדה ועל פי הערכות הוא העד האחרון שלה לפני פרסום מכתבי אזהרה ומסקנות ביניים.

הערב נחשף בחדשות הערב ב'כאן 11' מסמך התקנות שאמור להחריג את מירון משאר המדינה בכל הקשור לתקנות הקורונה שהוכן לחתימתו של נתניהו, אמנם לבסוף לא חתם רה"מ על המסמך אך ייתכן ומדובר בראייה נסיבתית שעלולה לסבך אותו. 

המסמך שיסבך את נתניהו // צילום מסך מכאן 11

לפי עדויות מי שנחשבים למקורביו, אוחנה ודרעי, נתניהו, בגלל לחצים פוליטיים מצד חברי כנסת חרדים, הגיע להחלטה שהר מירון יהיה פתוח למאות אלפי מתפללים וחוגגים אף שבאותה עת חוקי הקורונה אסרו התקהלויות של יותר ממאה בני אדם בשטח פתוח.

נתניהו, שהיה אמון ואחראי על נושא הקורונה והתערב והורה על מדיניות של הר פתוח, היה צריך לכנס את קבינט הקורונה, ואת הממשלה, ולחתום על תקנות מיוחדות שיחריגו את ההר.

בסופו של דבר ההילולה התקיימה ללא תקנות או החלטת ממשלה שמחריגה אותה ממגבלות ההתקהלות. היו יועצים משפטיים במשרדי הממשלה שאמרו בזמן אמת כי האירוע לא חוקי, וחברי ועדת החקירה הבהירו במהלך הדיונים שכך גם הם רואים זאת.

בנימין נתניהו אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד