כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאות נשארו בשטח

במהלך הלילה: פינויים ועימותים במאחזים החדשים; חמישה נעצרו

מבצע המאחזים: אחרי שעלו בקול תרועה למספר נקודות ביו"ש, במהלך הלילה מאות פעילים ומשפחות נשארו בנקודות השונות - ובחלקן כוחות הביטחון החלו בפינויים | דווח על אלימות, עצורים וגם כמה פצועים | צה"ל והמשטרה: "פועלים כדי לשמור על החוק והסדר במרחב" | צפו

במהלך הלילה: פינויים ועימותים במאחזים החדשים; חמישה נעצרו
פינוי המתנחלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מיממה לאחר תחילת מבצע הקמת המאחזים ביהודה ושומרון, וכבר במהלך הלילה (חמישי) החלו כוחות הביטחון בפינויים בכמה מהמוקדים, בזמן שמאות מהמתיישבים העבירו את הלילה בשטח.

מאז החלו אתמול המתיישבים לצעוד אל עבר הנקודות, חיילים וכוחות מג"ב ליוו אותם, במקביל למשטרה שחסמה צירים מרכזיים בניסיון להצר את רגליהם. לקראת ערב, החלו מספר מתיישבים שהגיעו כדי למחות על אי בניית ישובים חדשים - לעזוב את המקום, כשבחלק מהמקומות התגלה ויכוח בין אנשי 'נחלה' לפעילים אחרים האם מומלץ להישאר בשטח או להתפנות מרצון.

לקראת הלילה החלו פינויים בכמה מהנקודות, והמתיישבים דיווחו על מספר פצועים שפונו לבית החולים בעקבות פגיעה מצד כוחות הביטחון. בארגון 'חוננו' מסרו כי חמישה נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנות המשטרה.

בצה"ל הכריזו קודם הפינויים על שטח צבאי סגור בסביבת ששת המאחזים, שהוקמו בסמוך לישובים ברוכין, פסגות, רבבה, גוש טלמונים ועוד 2 נקודות באזור קריית-ארבע. בהודעה משותפת לדו"צ ולמשטרה נמסר בין היתר כי "הכוחות פועלים כדי למנוע הקמת מאחזים בלתי חוקיים, ולשמור על החוק והסדר במרחב".

בתנועת 'נחלה', שארגנו את העלייה לנקודות, קראו לראש הממשלה לשר הביטחון "לעצור זאת באופן מיידי ולהקפיא את המצב לפחות עד ישיבת ממשלה בנושא". לדבריהם, "ההמונים לא מבצעים שום פעולה בלתי חוקית, ואין שום סיבה להפעיל נגדם אלימות ברוטלית בשעות לילה".

מי שהגיעו לחזק במקביל לפינויים הם מספר רבנים וחברי כנסת ממפלגת 'הציונות הדתית', שעודדו את הנוכחים להישאר ולעלות לקרקע מחדש במקרה של פינוי. רוב המשפחות והנערים העבירו את הלילה באוהלים ותחת כיפת השמיים, כשלא ברור עד מתי יצליחו להישאר דבקים במשימתם.

במבצע מאורגן שתוכנן במשך חודשים, כאמור, עלו במהלך יום אמש אלפי מתיישבים ובני נוער למקבץ נקודות כדי למחות על אי הקמת ישובים חדשים ביהודה ושומרון ועל ההשתלטות הפלסטינית, כדי לקרוא לממשלה הבאה לפעול בהקדם. פעילים מארגוני שמאל הגיעו למחות, אך כשלו בניסיון לעצור את המבצע. 

התיישבות פינוי מאחזים עימותים יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד