כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יש לו את מירב הסיכויים להקים ממשלה"

מס' 2 של גנץ מגיבה לסקרים הלא מחמיאים

למרות שבסקר של 'חדשות 13' בראשית השבוע מסתמן כי איחוד כחול לבן ותקווה חדשה מביא 11 מנדטים, השרה פנינה תמנו־שטה הביעה אופטימיות ואמרה: "ערבבנו את הקלפים מחדש" | לדבריה, "זה לא השלב להסתמך על סקרים" | ומה המטרה בבחירות האלה? "למנוע את ה־61 מנדטים של נתניהו, שלא ירכיב ממשלה"

מס' 2 של גנץ מגיבה לסקרים הלא מחמיאים
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתחילת השבוע פורסם סקר המנדטים של קמיל פוקס ב'חדשות 13', ונדמה כי למרות הציפיות הגבוהות מאיחודן של כחול לבן ותקווה חדשה, מסתמן כי המפלגות יביאו יחדיו כ-11 מנדטים. סביב ידיעה זו, בן כספית ואריה אלדד שוחחו ברדיו 103fm עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו־שטה מסיעת 'כחול לבן, התקווה החדשה' המוצבת במקום השני ב'כחול לבן' - אשר הגיבה לדברים.

"זה לא השלב להסתמך על סקרים", הכריזה תמנו־שטה בפתח השיחה. "יש לנו עוד הרבה זמן ובמונחים הפוליטיים, שלושה וחצי חודשים זה מספיק זמן. אני חושב שהחיבור הזה מבורך, פונה לקהל, צריך גוש מרכז ממלכתי שפונה גם לימין הרך שרוצה בית ואנחנו נותנים את האלטרנטיבה הזו, ערבבנו את הקלפים מחדש. אני בטוחה שהאיש שיש לו את מירב הסיכויים להקים ממשלה זה בני גנץ, וכמובן גם רוצה לחזק את ידיו אל מול המדיניות שהוא מוביל בעשור הזה, שלהבדיל מהקודם בכל מה שקשור להפרת שקט בדרום. אני מחזקת אותו על כך, אנחנו נענה בתגובות מאוד ברורות על בין אם זה בלונים, קליעים וטילים".

על הטענה כי איחוד המפלגות מביא ייצוג לימין הרך, אמרה כי "אני יכולה לומר שמי שמכיר אותי יודע שעמדותיי מרכז ימין, גם בשנים האחרונות שבני גנץ הוביל את חוסן, כחול לבן הגדולה, תמיד היה דופן ימין ושמאל. בסופו של דבר מפלגה שרוצה להיות אלטרנטיבה שלטונית, טוב וראוי שהיא תכיל מגוון דעות. אני מרגישה גם בנוח וגם שדופן ימין תמיד היה לי נוח שם".

"כממשלה לא נסיר אחריות"

בהמשך, ביקשו צמד המגישים לדון עם שרת העלייה והקליטה על יוקר המחייה שמדיר שינה מעיניי אזרחים רבים בישראל. "צריך להסתכל באמת על המציאות כהוויה וגם להרגיש את הנטל שמוטל על האזרחים", טענה תמנו־שטה, והוסיפה: "אנחנו כממשלה לא נסיר אחריות גם אם זה חלק מתהליך גלובלי. לצד זה, יש פה עודפי גבייה וזה דבר שהוא חיובי, אנחנו לא בגירעון. אנחנו צריכים לייצר מדיניות לתת למי שבאמת זקוק וצריך, יש כאלה שבלי הלחם לא מצליחים להעניק ביטחון תזונתי לילדים שלהם. קראתי לשר האוצר להעמיק את ההפחתה של מס הבלו ואני חושבת שזה דבר נכון לעשות. כמו שעשינו בחודש האחרון, מענקי עבודה, אנחנו יכולים לעשות עוד פעולות כמו הגדלת הקצבאות, בזה אנחנו צריכים לעסוק".

"בסופו של דבר, תמיד יגידו 'הם עושים כלכלת בחירות', לא, יש מציאות נתונה. אני רואה את זה אפילו כסוג של מצב מיידי מתבקש ואפילו חירום. אסור לנו להפקיר את הציבור כעולל העולים החדשים, נצטרך לתת להם מענה. נתנו לאורך השנה לא מעט, אנחנו צריכים להמשיך להשתמש בעוד כלים. יש כלים ואנחנו נעשה אותם במיוחד לאור זה שיש לנו עודפי גבייה", הדגישה.

בתגובה לאמירותיה, תהה אריה אלדד כיצד מפלגות אשר מאמינות בכלכלת שוק חופשי, מאמצות את ההקפדה על פיקוח מחירי הלחם. השרה תמנו־שטה השיבה כי "אני לא רואה את זה כמדיניות קומוניסטי. אני בתפיסה שלי, אנחנו כעם יהודי לא יכולים להאמין רק בקפיטליזם. אנחנו תמיד נדאג לחלש בחברה, אין הרבה פערים, בסוף אם תשים בחדר אחד אנשים מימין ומשמאל, כולם מבינים שלצד זה שאנחנו רוצים כלכלה חופשית לא נפקיר מאחור את מי שזקוקים לסיוע שלנו".

"יש כאן יוקר מחיה, מי הכי נפגע? האוכלוסיות המוחלשות", ציינה, והבהירה: "לכן, אני קוראת ואומרת שנצטרך להכניס יד לכיס, לקחת את הנטל יותר על הממשלה ולראות איך אנחנו בשלושים מיליארד ש"ח ניתן את הסיוע הראוי. לצד זה, לכלל האוכלוסייה מה שכואב לאנשים מעבר לדיור זה הסיפור של הדלק, שזה משפיע על כל שרשרת הכלכלה, שם אנחנו נצטרך לקחת על עצמנו הפחתה נוספת של המיסים של הבלו".

"מקווה שבעבודה ומרצ יתאחדו כדי לא לשרוף קולות"

בסיום השיחה, התייחסה השרה תמנו־שטה לשובה של גלאון למפלגת מרצ: "אני מברכת על חזרתה של גלאון, עמדותיי אינן כעמדותיה, אנחנו שונות מרחק רב ועדיין זו אישה חזקה שלוקחת אחריות, נכנסת לזירה ואני מקווה שהיא תוביל את האיחוד בין מפלגת העבודה, אנחנו צריכים לגלות אחריות כמו שגנץ וסער גילו, אני מקווה שגם בעבודה ומרצ יתאחדו כדי לא לשרוף קולות. אנחנו צריכים למנוע את ה־61 מנדטים של נתניהו, שלא ירכיב ממשלה. אפרופו עליית מחירי יוקר המחיה, אנחנו רואים שהקפיצה הגדולה הייתה בין 2021־2019, שזה במשמרת שלו".

פנינה תמנו שטה בני גנץ הרכבת ממשלה בחירות לכנסת ה-25 כחול לבן - התקווה החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד