י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורת שלושת השבועות

לייבל'ה מסכם שבוע: בן גביר מודד חליפות

והשבוע בלייבל'ה - מהדורת שלושת השבועות: בכיר 'דגל התורה' שתועד עובר לפני התיבה | הזמרים שהקליטו 'פודקאסט' במעונו המרווח של הקבלן החרדי | הרכב החדש של חבר הוועדה של מירון | יו"ר עוצמה יהודית מודד חליפות חדשות | וגם: רוכשי הדירות והטסים לחו"ל

לייבל'ה מסכם שבוע: בן גביר מודד חליפות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

סדר היום החדשותי בישראל מתחלפת בקצב מסחרר: לייבל'ה לא הספיק לשבור את הצום, אותו עבר באופן קשה, וכבר שמע על חרדים שמתכתבים עם יאיר לפיד; תחילה לייבל'ה היה בטוח כי מדובר בעיתונאי הקבוע שמדברר את ראש הממשלה, אך לאחר מכן גילה כי סך הכול מדובר במנחה אירועים בעבר ושדרן מוזיקה לו לייבל'ה נהג להאזין בילדותו והשפעתו על הציבור החרדי מתמקד בעשרת הראשונים שיגיעו לגל פז לקבל דיסק. 

אבל כל זה לא חשוב לעומת לימוד ה'דף היומי' במסכת כתובות: לייבל'ה סיים את דף ט' המפורסם, תוך כדי שהחסידים שלומדים עמו בשיעור התרגשו אף הם מהדף לאחר שבישיבות החסידיות מדלגים על דף זה ואכמ"ל.

ומכאן למהדורה של שלושת השבועות - או בשפת היידיש "דריי וואכן". 

את ח"כ משה גפני ראה לייבל'ה בשני בערב עובר לפני התיבה במניין של 'עמך' בבית הכנסת המרכזי בשיכון ו' בבני ברק לרגל היארצייט של אביו. לייבל'ה לא נשאר ל'ללחיים' אחרי התפילה כי גפני כמו גפני הסתפק באירוע מצומצם בביתו. 

לייבל'ה ראה השבוע את הציר החסידי באגודת ישראל שמחזיק חזק, עת נצפו חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר, מעיינים בספרי חסידות ביריד הספרים של עיתון 'המבשר' שנערך בירושלים. 

ח"כ איתמר בן גביר שרוצה ריצ'רץ' ברשימת 'הציונות הדתית' נצפה בשישי האחרון בחנות 'המקום הנכון' בבני ברק בודק את הריצ'רץ' של החנות ומודד עוד חליפה שתתאים למידותיו ולסקרים של קמיל פוקס. 

העיתונאי מיכאל שמש ה'סקופער' הראשוני והאמין של כאן 11 נצפה בשני בוקר בקניון רמות בירושלים מתפנק על שייק קר. לייבל'ה לא זיהה את היושב לצידו.

את ח"כ משה אבוטבול ראה לייבל'ה בחמישי בוקר ב'שפע שבת' בבית שמש מגיע מהראשונים לקנות את השבועונים של סופ"ש. אבוטבול לא הצליח לפתוח את החוט הסוגר והמוכר עזר לו מכל הלב. 

וכהמשך לגפני שניגש לפני העמוד, בשבת יארצייט שהה יו"ר יהדות התורה בלוד בישיבת 'דרך אמונה' של הגאון רבי זליג ברוורמן, שם ניהל סימפוזיון פוליטי עם בחירי עולם התורה. במוצאי שבת ראה לייבל'ה את הדובר של גפני, יעקב מורגנבסר, מגיע לרכוש פיצה לילדיו במודיעין עילית שם הם שהו בשבת. 

חבר הוועדה של מירון, מוטל'ה קרליץ, התחדש עם סקודה קודיאק חדישה בצבע אפור לאחר כ-10 שנים עם אאודי A8 שהתיישנה כבר. לייבל'ה מאחל נסיעה טובה ונוחה. 

אפרופו קניות, לייבל'ה חושף כי ראש רשות גדולה ומוכרת בארץ התשדרג באחרונה בדירת קבע בעיר מגוריו, בשכונה שבה התגוררו גדולי ישראל רבים, לצד שופטי עליון. בקרוב צפוי ראש העיר להתחיל שיפוץ נרחב בדירה החדשה. מסתבר, שעד כה היה גר בדירה שכורה. אוזן לחשה ללייבל'ה כי העו"ד שטיפל בייצוג הדירה, עו"ד מוכר, שהיה עד לא מזמן שותף במשרד עורכי דין גדול שמייצג הימים אלו את נתניהו בתיק השמפניות.

בלב מדינת העסקים של ישראל, ברחוב ויצמן בתל אביב, סמוך ונראה להיכל בית המשפט, ראה לייבל'ה מחזה לא שגרתי: מניין חרדים עומד באמצע הרחוב, ומתפלל מנחה, דקות לפני השקיעה.

אנשי העסקים שישבו במסעדות יוקרה סמוכות הביטו בתדהמה על הנעשה לידם.

לייבל'ה שהתקרב לקבוצה, נדהם כפליים לגלות כי מדובר בקבוצת עיתונאים ואנשי תקשורת חרדית שהגיעה למשימה חשאית דחופה הקשורה בשלומו המשפטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

לפני התיבה, באמצע הרחוב, עבר הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן, ובין המתפללים ניתן היה לראות את איש האסטרטגיה שימען ברייטקופף, שגריר המגזר החרדי בתקשורת החילונית ישראל כהן, עורך בחדרי חרדים משה ויסברג, עורך כיכר השבת חיים אילוז, בכירי כתבי המשפט בישראל ראש הדסק המשפטי של בחדרי חרדים אבי גדלוביץ, המשפטן של המבשר חיים לוריא, סופר הדרך שימען ליברטי ואיש כאן מורשת אלי ביתאן ממנדיתאן, לצד איש התקשורת יוסי שטארק.

לייבל'ה, שלאחרונה החל להתעניין בארנונה, פגש השבוע את העסקן יהושע וינברגר, נציג פניות הציבור בעיריית בני ברק, בקבלת קהל בבין הסדרים כמובן, בכולל עיון של חסידי בעלזא בבני ברק, שנערך על מנת להקל במיוחד על האברכים החשובים בכל פרטי הבירוקרטיה המיגעים. לייבל'ה מעודד את היזומה החשובה. 

במהלך שמחת שבע ברכות שנערכה השבוע לבנו של ראש מועצת טלזסטון יצחק רביץ, עם בתו של זליג אורלנסקי מ'יתד', שיבח ראש העיר ירושלים משה ליאון את ראש המועצה על נקיון מופתי של היישוב - "סיירתי קודם ביישוב והכל נקי ומצוחצח, טלזסטון היא המזוזה של ירושלים. ליאון שהגיע לבקר בשערי ירושלים של טלז סטון התרגש מאוד מהשמחה שנערכה על ידי עובדי המועצה בעצמם שאף שיפצו את האולם כמה חודשים קודם. 

בסוף השבוע נצפו בדובאי מפיק אירועים גדול במגזר החרדי לצד יד ימינו של אחד הרבנים הראשים לישראל.

אחרי שעברו ימי השמחה שנחוגו בדיצה בארה"ק במרכז החסידות ובארה"ב, נצפה הבנש"ק הצעיר הרב שמעון מנחם נחום פרידמן מסאדיגורה בתפילת ערבית במניינו של הרבי מחב"ד במרכז החסידות 770. 

ברחובות אנטוורפן בבלגיה, פגש לייבל'ה את ה'גראמער' הנודע הערשי גרוס, עם בעל המנגן האירופאי חיים שלמה מייזלר, מתכננים את המשך האירועים אחרי ימי שלושת השבועות. 

במונטריאול בבית של הנגיד רפאל הרצוג ראה לייבל'ה את הכוסות הממותגים לרגל החלמתו של הרבי מויז'ניץ מונטריאול השוהה בבית הנגיד מאז עבר ניתוח בגבו. הכוסות הם בקאווע שטיבל לחסידים שמגיעים להתפלל עם הרבי. 

את לייבי ליברמן התותח, מו"ל העיתון של אשדוד "אשדוד בכותרות", ראה לייבל'ה בשיח של קרבה וידידות עם הרבי של אשדוד, האדמו"ר מפיטסבורג.

את חיים יוסטמן הרמ"ט של ליצמן לשעבר ראה לייבל'ה בבוקרו של יום חמישי נושא תפילה בכותל המערבי. 

המרא דאתרא של מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר הגיע השבוע למעמד 'לחיים' במשרדים החדשים של מאסטר סוכני הנסיעות החרדי שלמה ג'רמון משרדי g travel במודיעין עילית במרכז קסם. מתברר כי החגיגות נמשכות והעלייה לרגל למשרד לא מפסיקה. 

אפרופו תיירות, בטקס חנוכת הבית וקביעת מזוזות למשרדים של 'מדאסיס' הטסות רפואיות בקרית שדה התעופה בנמל על שם ראש הממשלה הראשון, השתתפו היום הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, יו"ר מגן לחולה הרב בנימין פישר, הרב הראשי של זיטומיר הרב שלמה וילהלם, שלומי פלס, אברהם מנלה, בכירי מד"א ובכירי הרופאים בישראל.

לייבל'ה יודע לספר שמי שעמד מאחורי הפקת האירוע הוא היועץ המוכשר אבי דז'דק. 

מלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד והקלידן הטוב ביותר אברומי ברקו, המריאו השבוע במטוס פרטי של העסקן הנודע אלי ראו, בדרכם לאוהיו בכדי לשמח ילדה חולת סרטן ל"ע. לייבל'ה מברכם באשרכם ישראל ושירבו מעשים מעין אלו.

את הזמר אברהם משה ברדוגו ראה לייבל'ה בקניות ב'יש'. לייבל'ה מקווה שהבירות שרכש יביאו את הבשורה לשירה ולקול. 

והנה תעסוקה לזמרים בשלושת השבועות: הזמרים קובי ברומר ויונתן רזאל נצפו בהקלטת 'פודקאסט' חדש. המיקום שנבחר: הטירה של הקבלן הצעיר ישראל פלדמן בגבעת זאב, שאירח את הנוכחים לאחר שחזר ממסע חיזוק בשארם א שייח יחד עם התעשיין של המגזר. 

עוד במוזיקה: בנתב"ג נראו השבוע יוצאים אריק דביר, ישראל לובין, אבי דרור, בצלאל כהן וחברים נוספים. היעד: טרם נחשף.

במוצאי י"ז בתמוז לאחר ששברו את הצום בסיגריה ו-XL פגש לייבל'ה את צמד עיתונאים נתי קאליש, קול חי ויוסי רייינר, כתב שטח בחדרי, מסקרים את מפלגת לפיד-טוקר שקמה וקרסה בשניות של תהילה. 

מסתבר שבמסעדת חשמונאים 7 בבני ברק - שאת הכתובת שלה לייבל'ה לא יכול לגלות, אבל יתכן שתבינו אותה לבד… - מתקבצים ובאים עוד ועוד דמויות שמשכו את תשומת ליבו של לייבל'ה: השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר (מה הוא מתכנן שם?) שהגיע וישב עם כמה חברים שיודעים דבר או שניים באוכל. 

גם את אלי שכטר ולייבי אמזל מ'אבסולוט הפקות' ראה לייבל'ה סועדים את ליבם בחשמונאים 7 והבין שכנראה למסעדה הזו יש איזה קסם מיוחד. 

ברגע האחרון קלט לייבל'ה בזווית עינו גם את הזמר מנדי וייס והקלידן הרשי סגל מתלבטים אילו מהמנות כדאי להם להזמין (כי באמת קשה לבחור). לייבל'ה בטוח שאחרי כזו ארוחה - זה היה סיום עונת ההופעות הטובה בחייהם. 

לייבל'ה הגיע בליל שישי לחגוג עם חסידי בעלזא ברמה ד' בבית שמש, שם חנכו את יסוד הקמת הקהילה במקום. בשולי האירוע הענק, ראה לייבל'ה את נציג החסידות חבר מועצת העיר ישעיה ויסמן מסדיר את העניינים של הבטיחות באירוע מול המשטרה.

לאחר מכן ראה לייבל'ה את העסקנים בני רייכמן, יידל בראון ויהושע ויסמן, יחד עם חבר מועצת העיר, מסכמים את האירוע.

רגע לפני תשעת הימים, נצפה המפיק גדי ויטמן מכבד את יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי בכוס יין, כאשר דרעי כמובן מוודא שמדובר ביין משובח.

שמוליק כץ מהמוסדות המפורסמים המריא לשווייץ למנוחה השנתית בארוזה שם ישהה במשך שבוע ימים.

פרופ' עופר אמיר, מנהל מערך הלב בהדסה, וד"ר ריפעת ג'בארה קיבלו תעודה - פרס יוקרתי מטעם הפקולטה לרופאה באוניברסיטה העברית על הצטיינות יתרה בהוראה קלינית.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לדוד שפירא נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל לרגל שמחת אירוסי בתו הגדולה, עם החתן החשוב אלעזר מנחם מן יואל מבחירי ישיבת 'ארחות תורה'. שמחת האירוסין נחגגה בשלישי בערב באולמי 'מרום' בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי אבי רבינא מ'רדיו קול חי' לרגל שמחת הולדת הבן הראשון בשעה טובה ומוצלחת. שמחת הברית התקיימה בצהרי חמישי באולמי 'בית ישראל' בירושלים בהשתתפות כל המי ומי. 

בסעודת המצווה נרשם מפגש פסגה של המלחנים הכי חמים במוזיקה החסידית, אלי קליין ובנצי שטיין. ליבל'ה שאל איזה שיר הם הולכים להוציא אחרי שלושת השבועות, אבל הם פחות זרמו. מי שעוד נצפו בשמחה הם בכירי 'הליכוד' יואב גלנט ודוד ביטן.

ברכת מזל טוב לאיש היח"צ בונים נאגל ה'דובר' המיתולוגי של חסידות גור בערד לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ולסיום, הדובדבן שבקצפת, שמחה גדולה השבוע בברכפלד ובעולם הדף היומי: ברכת מזל טוב לעסקן ואיש הדף היומי אבי חרלפ ממודיעין עילית לרגל שמחת הולדת התאומות השבוע בשעה טובה ומוצלחת. הקידוש יתקיים בחודש הקרוב כפי שרק אבי יודע להפיק. לייבל'ה תפס את חרלפ בכניסה לברכפלד עם צידי בית החולים על ידו.

וחרלפ, כמו חרלפ, לא יכול בלי לציין את המאורע באופן ייחודי ומושקע. עגלת תאומים עשויה מבלונים. מרשים ביותר.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד