י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"נראה בריא מדי"

ראש ה-CIA: אין מידע מודיעיני לפיו פוטין במצב בריאותי רע

"אין מידע מודיעיני שנשיא רוסיה וולדימיר פוטין אינו יציב או במצב בריאותי רע", כך טוען מנהל ה-CIA. ישנן יותר ויותר השערות תקשורתיות לא מאושרות כי פוטין שחוגג 70 השנה, עשוי להיות סובל מבריאות לקויה, אולי אף סרטן

ראש ה-CIA: אין מידע מודיעיני לפיו פוטין במצב בריאותי רע
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

וויליאם ברנס, ראש ה-CIA אמר כי אין ראיות המצביעות על כך שפוטין חולה, והתבדח שהוא נראה "בריא מדי". דבריו הגיעו כאשר ארה"ב הודיעה שתספק לאוקראינה נשק ארוך טווח יותר. "יש הרבה שמועות על בריאותו של הנשיא פוטין, ועד כמה שאנחנו יכולים לדעת הוא בריא מדי", אמר ברנס בפורום אבטחה בקולורדו.

בתגובה לצחוק, הוא הוסיף כי לא מדובר בדו"ח מודיעיני רשמי. ברנס, ששימש כשגריר במוסקבה, אמר כי הוא צופה במנהיג הרוסי במשך יותר משני עשורים. לדבריו פוטין "מאמין גדול בשליטה, הפחדה והשגת שוויון" ותכונות אלו התקשו במהלך העשור האחרון ככל שחוג היועצים שלו התכווץ, אמר ראש ה-CIA. "הוא משוכנע שייעודו כמנהיג רוסיה הוא להחזיר את רוסיה כמעצמה גדולה. הוא מאמין שהמפתח לעשות זאת הוא ליצור מחדש תחום השפעה בשכונה של רוסיה והוא לא יכול לעשות זאת מבלי לשלוט באוקראינה".

עוד אמר ראש ה-CIA, "תוכניותיו של הנשיא הרוסי התבססו על הנחות פגומות מאוד וכמה אשליות אמיתיות במיוחד לגבי אוקראינה והרצון להתנגד", אמר ברנס. "פוטין באמת מאמין לרטוריקה שלו. שמעתי אותו אומר את זה באופן פרטי לאורך השנים שאוקראינה היא לא מדינה אמיתית, ובכן, מדינות אמיתיות נלחמות בחזרה. וזה מה שהאוקראינים עשו".

על רקע הדברים הללו, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, אמר כי ההתמקדות הצבאית של רוסיה באוקראינה כבר אינה "רק" במזרח ורמז כי האסטרטגיה של מוסקבה השתנתה לאחר שהמערב סיפק לאוקראינה נשק כזה. למרות האזהרות לכאורה של לברוב, ארה"ב הודיעה ביום רביעי כי תספק לאוקראינה נשק ארוך טווח יותר.

אוקראינה תקבל עוד ארבע מערכות רקטות מתקדמות של Himars כדי לעצור את התקדמות החיילים הרוסים, מה שיביא את המספר הכולל ל-16, אמר שר ההגנה לויד אוסטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד