ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההתחזות והמעצר

ניסו לסחוט את אנשי החברה - ו"נפלו במלכודת" המסתערבים | תיעוד

שוטרי תחנת רהט וצוות מסתערבים של משמר הגבול עצרו מספר עבריינים שסחטו דמי חסות מאנשי חברה קבלנית באזור התעשייה ברהט | העבריינים הגיעו למתחם שבו עבדו אנשי החברה, ודרשו מהם לעזוב את המקום, מבלי לדעת שמדובר במסתערבים | כך זה נראה

ניסו לסחוט את אנשי החברה - ו"נפלו במלכודת" המסתערבים | תיעוד
ניסיון הסחיטה צילום: דוברות המשטרה

מספר עבריינים שסחטו באיומים חברה קבלנית, "נפלו במלכודת" שטמנה המשטרה. העבריינים, תושבי רהט, הגיעו למתחם שבו עבדו אנשי החברה, ודרשו מהם לעזוב את המקום, מבלי לדעת שמדובר במסתערבים.

מעצר העבריינים יצא אל הפועל לאחר שבמשטרה התקבלה לפני מספר שבועות תלונה בעקבות סחיטה באיומים של החברה הקבלנית מאזור המרכז, אשר רכשה קרקע ברהט. לאחר שבתחנת המשטרה ברהט הוקם צוות חקירה מיוחד, עלה החשד כי בני המשפחה יצרו קשר עם גורמים בחברה - ואיימו עליהם שלא לעלות לעבודת פיתוח הקרקע בטענת זכות בעלות על המקום.

במסגרת איסוף הראיות, בוצעה פעילות סמויה של שוטרי תחנת רהט יחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב דרום, במהלכה ניגשו מספר חשודים אל השוטרים הסמויים ואיימו עליהם באמצעות חפץ חד, בדרישה לרדת מהקרקע.

צוות יחידת המסתערבים של מג"ב דרום ביצע את מעצר החשודים בשעת מעשה והם נלקחו לחקירה בתחנת רהט. מעצרם של החשודים, 2 תושבי רהט כבני 20 ו-60, הוארך מעת לעת ועם תום מלאכת החקירה הועבר התיק לעיון הפרקליטות.

יצוין כי בשנת 2021 נפתחו 558 תיקי חקירה בגין חשד לסחיטת דמי חסות, ואילו ב-2022 כבר 621 - עלייה של 11% שבאה כתוצאה מעבודת משטרה נחושה ומקצועית.

בשליש הראשון של 2022 הוגשו 194 כתבי אישום, עלייה של 31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "משטרת ישראל משלבת זרועות עם גופי אכיפת החוק השונים במאבק בפשיעה מכל סוג תוך נחישות למגר כל תופעת אלימות ופשיעה", נמסר מהמשטרה.

-

 

מסתערבים סחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד