י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יצירת עתיד של שותפויות"

הרמטכ"ל: "הביקור מהווה דוגמה נוספת לשינוי היסטורי באזור"

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שב ארצה לאחר ביקור רשמי ראשון במרוקו. הרמטכ"ל התקבל במשמר כבוד חגיגי, נועד עם שר ההגנה, עבד אל-לטיף לודיי והמפקח הכללי של צבא מרוקו, רא"ל בלח'יר אל-פארוק. בנוסף, קיים פאנל אסטרטגי בהשתתפות ראשי האגפים ומפקדי החיילות

הרמטכ"ל: "הביקור מהווה דוגמה נוספת לשינוי היסטורי באזור"
הרמטכ"ל אביב כוכבי בבית הכנסת במרוקו צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שב הבוקר (חמישי) ארצה לאחר ביקור רשמי ראשון במרוקו. הרמטכ"ל התקבל במשמר כבוד חגיגי, נועד עם שר ההגנה, עבד אל-לטיף לודיי והמפקח הכללי של צבא מרוקו, רא"ל בלח'יר אל-פארוק. בנוסף, קיים פאנל אסטרטגי בהשתתפות ראשי האגפים ומפקדי החיילות. כמו כן, השתתף בטקס הנצחה במוזוליאום מוחמד החמישי והמלך חסן השני.

הרמטכ"ל סייר בבסיס חיל האוויר המרוקאי "בן גרייר", שם פגש את מפקד הבסיס, קולונל מייג׳ור חאסן מחואר, שסקר אודות איום הכטב"מים והרחפנים ועל פעילות טייסת מטוסי קרב מסוג F-16. המשלחת גם ביקרה בבסיס חטיבת הצנחנים של צבא מרוקו.

עוד סייר בשכונות בהן התפתחה הקהילה היהודית במרקש וביקר בבית הכנסת ׳אל עזאמה׳ בעיר, שם נפגש לתפילה משותפת עם חברי הקהילה היהודית, שחלקם לחמו במלחמת יום הכיפורים ושוחח עימם. לאחר מכן, ביקר בבית העלמין היהודי העתיק במרקש ששופץ על-ידי חברי הקהילה. במפגש המרגש, הדגישו חברי הקהילה היהודית את זיקתם למדינת ישראל וחשיבות חיבורם לתרבות והמסורת היהודית, ארוכת השנים.

בסיום הביקור בירכו המפקדים על סיכום תכנית העבודה המשותפת לשנת 2023 ועל השתתפות נציגי צה"ל בתרגיל "African Lion" בחודש שעבר. תוכנית העבודה משקפת פוטנציאל משמעותי לפעילות משותפת, עמוקה, חוצת זרועות וארגונים, בין הצבאות. חיזוק היחסים עם צבא מרוקו מהווה מאמץ צבאי נוסף ומרכיב חשוב שתומך את הפעילות המבצעית במרחב ומשפר את מעמד צה"ל במזרח התיכון. הרמטכ"ל הזמין את בכירי צבא מרוקו לביקור רשמי בישראל. 

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "הביקור הייחודי הזה, הוא תוצאה של היסטוריה משותפת, ידידות עמוקה ועתיד מבטיח. הקשר העמוק והמיוחד בין המדינות, הוא לא רק קשר בין ממשלות וצבאות, אלא קשר בין אנשים, משפחות ומסורות. הערכים והאתגרים המשותפים, מייצרים בסיס איתן לשיתוף פעולה עמוק בין הצבאות ברמה האסטרטגית, המודיעינית והמבצעית. הביקור גם מהווה דוגמה נוספת לשינוי ההיסטורי באזור ולתפקיד של צה״ל ביצירת עתיד של שותפויות".

 

אביב כוכבי צה"ל מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד