י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התפתחות בסערת הסמינר הספרדי החדש

הרבנים יתכנסו לדון: הסמינר למשפחות ישיבתיות? נשיא המועצת יכריע

הדרמה שנחשפה ב'בחדרי' – עולה להכרעה. גדולי הרבנים הספרדיים בירושלים יתכנסו הערב לדון על עתידו של הסמינר החדש, האם ימשיך במתכונתו בסינון קפדני ומחמיר – לבנות מצטיינות בלבד מבתים ישיבתיים. בשיאו של הערב תתקבל הכרעת מרן ראה"י • כל הפרטים

הרבנים יתכנסו לדון: הסמינר למשפחות ישיבתיות? נשיא המועצת יכריע
חכם שלום כהן צילום: יעקב כהן

פרסום ראשון: התפתחות בסערה שהחלה השבוע בעולם הסמינרים בירושלים. אחרי חשיפת 'בחדרי חרדים' על פתיחתו של סמינר ספרדי חדש בראשות ראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם, שייתן מענה בלעדי לבנות מצטיינות ממשפחות ישיבתיות, וביקורת שנשמעה על סינון קפדני שיותיר את הבנות הספרדיות מבתים עממיים מחוץ לכותלי המוסד.

הערב יתכנסו שורה של רבנים בכירים, שנחשבים כיום למובילים מאוד בציבור הישיבתי של המגזר הספרדי בירושלים. בכינוס ידונו הרבנים בטענות שנשמעו בימים האחרונים כנגד הסמינר שמנהל סינון קפדני ומתכוון להביא בשעריו רק את הבנות המצטיינות מבתים ישיבתיים.

בכינוס ישתתף גם ראש הישיבה הגר"ד אברהם שהסמינר קם בהכוונתו, לפי מודל החיידרים הספרדיים בירושלים, שם נחל הצלחה רבה בהקמת מוסדות לציבור הספרדי הישיבתי, אותו כאמור מוסדותיו מתכוונים להעתיק כעת לסמינר החדש.

חלק מהדמויות הרבניות שישתתפו הערב, הגאון רבי שלמה זעפרני - אב"ד 'כתר תורה', הגאון רבי אלחנן פרץ - גאב"ד 'חוקת המשפט', הגאון רבי מאיר אלבז - ר"י 'שבות יהודה', הגאון רבי ינון יונה, הגאון רבי שמואל טולידאנו - ר"י 'ברית יעקב', ועוד

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסיומו של הדיון הנוקב ולאחר ששלל הטענות יועלו על שולחנם של הרבנים, יגיע הכינוס אל שיאו, כאשר ימתינו הרבנים להכרעתו ולמוצא פיו של מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת החמים הגר"ש כהן, בדבר הקמת הסמינר על פי המתכונת הנוכחית.

סמינר חדש לבנות חכם שלום כהן ספרדיות בסמינרים בנות סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד