ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
החליש את הקרמלין

מחצית מהמרגלים באירופה גורשו מאז הפלישה לאוקראינה

ריצ'רד מור, ראש ארגון הביון הבריטי MI6 אומר כי 400 קציני מודיעין שפעלו בכיסוי דיפלומטי באירופה, גורשו. הגירוש הפחית באופן דרמטי את יכולות הריגול של הקרמלין ברחבי אירופה

מחצית מהמרגלים באירופה גורשו מאז הפלישה לאוקראינה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מחצית מכל המרגלים הרוסים הפועלים בכיסוי דיפלומטי ברחבי אירופה גורשו מאז תחילת המלחמה באוקראינה, כך אמר ראש ה-MI6 בוועידת ביטחון אמריקאית. ריצ'רד מור, העומד בראש ארגון המודיעין הבריטי, אמר כי גירושם של כ-400 דיפלומטים רוסים ממדינות יבשת אירופה, כולל צרפת וגרמניה, הפחיתו באופן דרמטי את יכולות הריגול של הקרמלין.

בנאום בוועידת הביטחון, הוא אמר שסוכנויות הביון המערביות עשו מאמצים "מאוחדים למדי" לשבש את רשתות הריגול הרוסיות מאז הפלישה. "אז ברחבי אירופה, בערך מחצית, כ-400 קציני מודיעין רוסים שפעלו בכיסוי דיפלומטי, גורשו", אמר מור. "זה כנראה הפחית את היכולת שלהם בחצי לעשות את הדברים שלהם שהם היו רגילים לעשות כדי לרגל עבור רוסיה באירופה".

זאת הפעם הראשונה שארגון הביון MI6 מפרסם את הערכתו לגבי השפעת הגירוש בתגובה לפלישה הרוסית בפברואר האחרון. למרות שהמספר של 400, על פני מגוון רחב של מדינות דווח בעבר, אך לא באופן רשמי. מרגלים רוסים כמעט בכל מדינה גדולה, בדרך כלל מעמידים פנים שהם מבצעים עבודות דיפלומטיים בשגרירות ארצם.

גרמניה העיפה 40 דיפלומטים רוסים באפריל, וצרפת 41. בריטניה היא אחת המדינות הבודדות שלא גירשה אף דיפלומט שהואשם בריגול, אם כי זה בעיקר בגלל שבריטניה אמרה ל-23 מהם לעזוב ב-2018 לאחר הרעלת סוכן רוסי שנמלט לבריטניה.

בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד