י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יהיה הפתעת הבחירות?

לא מדברים על זה: ליברמן דועך ועשוי להיעלם

בקואליציה הנוכחית מודאגים ממצבה של 'מרצ' ועושים הכל כדי שתחצה את אחוז החסימה. אולם לא שמים לב שעל רקע יוקר המחיה והמלחמה באוקראינה גם ליברמן מדמם מנדטים ועשוי להיות הפתעת הבחירות כשיישאר בחוץ | בינתיים שלוש מפלגות מוקמות כדי לנגוס בו אלפי קולות

לא מדברים על זה: ליברמן דועך ועשוי להיעלם
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד בקואליציה דואגים ל'מרצ' ועוקבים אחר מצבה של רע"מ, האם יכול להיות שמתפתחת בעיה – אולי מילה עדינה יותר: אתגר – דווקא למי שנתפס כגורם יציב, סלע איתן של תמיכה? את ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן פוקדת סערה מושלמת. כך מדווח הפרשן הפוליטי עמית סגל בטורו ב'ידיעות אחרונות'.

לדבריו, "גם בימים של פריחה כלכלית, בכניסה ללשכת שר האוצר מזדכים על כמה מנדטים. משה כחלון לא העלה מיסים ורק היטיב עם העם, אך התרסק בקלפיות מעשרה מנדטים לארבעה. ליברמן אמנם העביר תקציב, אבל במשמרת שלו החלה ההשתוללות האינפלציונית. את הישראלים לא מטריד במיוחד שבדנמרק ובריטניה המצב חמור יותר: לכל אחד כואב החור בכיס שלו. גם דבריו המנותקים על כך שעליית השכירות היא "בשלושה רחובות בתל-אביב" לא מועילה במיוחד (תיקון: הוא דיבר על 30-40% עלייה רק בשלושה רחובות)".

עוד מתאר סגל את מצבו העגום של שר האוצר המנוכר: "ישראל היא ביתנו, ובבית שתי קומות: בקומה הראשונה, יוצאי חבר-העמים מבוגרים יחסית שהולכים עם המפלגה מאז היווסדה במילניום שעבר, ומספרם נאמד היום בשלושה מנדטים וחצי. על פי סקרים אחרונים, לא נותר בהם עוד ולו תומך אחד של נתניהו. אבל גם שם עלולים להיבקע סדקים: רובם תומך באוקראינה, ואילו ליברמן מזוהה כידיד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בפברואר האחרון, אחרי הטבח המזעזע בבוצ'ה, יו"ר ישראל ביתנו הדהים את העולם ביצירת סימטריה מלאכותית. "יש שם תמונות קשות וכולנו מגנים את כל פשעי המלחמה", אמר ליברמן. "מדובר פה בהאשמות הדדיות. הרוסים מאשימים את האוקראינים. יש שם מלחמה ואנחנו צריכים מצד אחד לשמור על העמדה המוסרית של ישראל וגם על אינטרסים".

"בעיה מוסרית פחות ומעשית יותר, היא ש־57 אלף פנסיונרים מרוסיה, רובם מצביעיו, הפסיקו לקבל תשלומים בגלל העיצומים שמטיל המערב על הוצאת כספים מבנקים ברוסיה. שר האוצר מפעיל לחצים כבדים על הבנקים הישראליים לקבל את התשלומים. "אתה תדאג לנו כשיוטלו עלינו סנקציות?", השיבו לו ראשי הבנקים", כך מדווח סגל בטורו השבועי וגם על שלוש מפלגות של יוצאי חבר העמים, חלקן כמובן פרוקסי של הימין, מתארגנות בימים אלה לריצה כדי לנגוס מליברמן כמה אלפי קולות.

"בקומה השנייה", מתאר עמית סגל, "ניצבים כמה מנדטים של תומכים חדשים יחסית, אנשי מרכז שונאי חרדים ונתניהו, שתגמלו את ליברמן על סיכול ממשלת הימין אחרי סיבוב א'. הם אלה שבלמו את מגמת הירידה של ישראל ביתנו והפכו אותה לכוח פוליטי חשוב. השאלה היא אם על רקע ההתייקרויות, ירידת העיסוק בנושא החרדי, עזיבת אלי אבידר ושלל האפשרויות בגוש, הם שוקלים לנטוש. ליברמן המציא את עצמו מחדש ב-2019. האם בשלהי 2022 הוא יידרש להמציא את עצמו שוב?".

בחירות לכנסת ה-25 אביגדור ליברמן ישראל ביתנו עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד