כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קונספירטיביים? להתייצב

תעלומה בצפון: 'שרשרת אורות' בלתי מזוהה נעה בשמיים | תיעוד

תיעודים רבים של אזרחים מצפון הארץ דיווחו על עצם בלתי מזוהה שנראה כמו פס מוזר של אורות שנע בשמיים, גרמו לשלל קונספירציות | עפ"י דיווחים בעולם מדובר בלוויינים של חב' SpaceX שהקים אילון מאסק, הפועלת לשיגור אלפי לוויינים לחלל במטרה לספק אינטרנט לוויני לרוב שטחי כדור הארץ

תעלומה בצפון: 'שרשרת אורות' בלתי מזוהה נעה בשמיים | תיעוד
האורות בשמי הצפון צילום: רשתות חברתיות

תושבים רבים בצפון ישראל – ולא רק בצפון – הבחינו הערב (מוצאי שבת) בעצם בלתי מזוהה שנצפה בשמיים, העצם נראה כמו קרן אור חזקה מאוד בשמיים אחרים ציינו כי מדובר במעין שרשת אורות. חלקם הספיקו לתעד את האירוע ואף לנסות ולברר מה התרחש. על פי ההערכות, המחזה נראה מישראל ועד לטורקיה.

ע"פ עדי ראיה העצם נראה חולף בנהריה במבט מערבה כשהיא חולפת מדרום מזרח לצפון מערב. עדת ראיה נוספת מבית זרע סיפרה ל-N12. "משהו מוזר קרה בשמיים, זה היה נראה כמו פס אלכסון של איזה 50 כוכבים ברצף שכאילו נפלו או זזו למטה באיטיות. הקו ירד בפס אלכסון למטה ונעלם ל-30 שניות". עוד סיפרה: "זה לא היה כוכב נופל, אלא כמו אורות של עגורן של בנייה - רק באמצע השמיים".

תיעוד של האורות בשמים פורסם ברשתות החברתיות ממקומות רבים כמו הגליל, רמת הגולן, לבנון וסוריה והעלה שאלות על עב"מים או על כלי טייס חדשניים. בצה"ל הדגישו כי הם לא מכירים אירוע חריג כלשהו שהיה יכול לגרום למראות הללו. 

 

הערכות נעות בין מטאור ענק שנשרף בכניסה לאטמוספירה או בלוויינים החדשים של חברת החלל של אילון מאסק, SPACE-X וככל הנראה מדובר במעבר של מצבור הלוויינים שלה מעל האזור. מטרת הלוויינים היא לספק אינטרנט מהיר בכל מקום מיושב על פני כדור הארץ

 

 

תעלומה צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד