י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הבוקר זה מתחיל: מיליון ילדים יחוסנו נגד נגיף הפוליו ברחבי הארץ

מבצע שתי טיפות יוצא לדרך • תחנות טיפות חלב ברחבי הארץ יעניקו החל מהבוקר חיסון נגד נגיף הפוליו • החיסון ניתן דרך הזלפת שתי טיפות לפה • עתירה בבג"צ לעצירת המבצע: "לא ניתן המידע המלא אודות הסיכונים שבחיסון" • משרד הבריאות: "הנגיף פראי ואלים - החיסון בטוח לחלוטין"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

כאלף מרכזי טיפות חלב ברחבי הארץ יחלו היום בחיסון של כמיליון ילדים שנולדו לאחר 1.1.2004 בחיסון חי מוחלש למיגור נגיף הפוליו.

משרד הבריאות מתחיל הבוקר (א), במבצע חיסון נגד נגיף הפוליו. החיסון ייעשה באמצעות הזלפת שתי טיפות של הנגיף לפה ומאז תחילת מבצע החיסונים בדרום הארץ חוסנו כ-60 אלף ילדים.

במשרד הבריאות הזמינו כמיליון חיסונים אשר הועברו למרכזי טיפות חלב ברחבי הארץ. לצורך קבלת החיסון יש להצטייד בפנקס החיסונים של הילד ולפנות לטיפת חלב.

עם זאת החיסון מעורר מחלוקת ועמותת "איזון חוזר" עותרת הבוקר לבג"צ, בבקשה להשהות את מבצע החיסון, בטענה שמשרד הבריאות לא מעניק לציבור את המידע המלא בדבר הסיכונים הכרוכים בקבלת חיסון OPV.

במשרד טוענים כי החיסון הנוכחי אינו מסוכן לילדים שחוסנו בעבר בחיסון המומת, והוא נועד לעצור את התפשטות הנגיף.

לפי דוברי המשרד, החיסון חיוני שכן בישראל הופיע במערכות הביוב נגיף פראי ואלים במיוחד אשר עלול לגרום לשיתוק ואף למוות. הסיכון מהמחלה הוא אמיתי ומוחשי, ולא צפוי להיעלם אם הילדים לא יחוסנו. מטרת החיסון היא למנוע נשאות ותחלואה בפוליו.

במשרד הבריאות הסבירו כי יש לחסן גם ילדים שכבר חוסנו כיוון שאלה מחוסנים בחיסון מומת שמגן עליהם מתחלואה אך לא מגן מפני נשאות והדבקה.

לפי הודעת משרד הבריאות החיסון בטוח לחלוטין ניתן רק למי שקיבל קודם את החיסון המומת, ורק אם אין לו מגע עם מי שמערכת החיסון שלו מוחלשת.

החל משנת 1990 ניתן החיסון בצורה משולבת, ומאז לא היה אף מקרה תחלואה בארץ מהחיסון - לא בקרב מחוסנים ולא בקרב סביבתם.

מבצע החיסונים צפוי להימשך כשלושה חודשים ובמשרד ממליצים לחסן את הילדים לפני החזרה מסגרות הלימודים, כדי לצמצם ככל הניתן את תהליכי ההדבקה בקרב ילדים בגנים ובבתי ספר. במהלך המבצע הורים לילדים האמורים להתחסן יכולים לקבל מיד אודות החיסון במוקד מידע שמספר 5400*.
חיסון פוליו נגיף בריאות מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד