ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

למעלה מ-17 מיליון ש"ח: כתבי אישום ב"פרשה החמורה"

הוגשו כתבי אישום בפרשה חמורה של חשבוניות פיקטיביות בענף הבנייה | רשות המסים: הנזק לקופת המדינה – 17 מיליון ש"ח

למעלה מ-17 מיליון ש"ח: כתבי אישום ב"פרשה החמורה"
אילוסטרציה צילום: pexels

רשות המסים הגישה כתבי אישום בפרשייה חמורה ונרחבת של עבירות מס בענף הבנייה. במרכז הפרשה עומד עלי סובח, תושב מזרח ירושלים, המואשם כי פעל יחד עם שותפיו להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות וקיזוז חבות מס ללא חשבוניות בסכום כולל של למעלה מ-17 מיליון ש"ח. כתבי האישום הוגשו באמצעות עו"ד עמוס הכהן מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ ירושלים, בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

סובח מואשם בהפצה של 32 חשבוניות לחברות שונות, באמצעות תיק "עוסק מורשה" שפתח על שמו, שהמע"מ הכלול בהן מסתכם בכ-124 אלף ש"ח. סובח מואשם כי הפיץ את החשבוניות על מנת לאפשר לחברות שקיבלו אותן להשתמט או להתחמק מתשלום מע"מ, וזאת מבלי שביצע או התחייב לבצע את השירותים והעסקאות שתוארו בחשבוניות. בנוסף, מואשם סובח בקיזוז מס תשומות בסכום כולל של כ-מיליון ש"ח באמצעות חשבוניות פיקטיביות על שם חברות אחרות או ללא חשבוניות כלל.

בנוסף מואשמים סובח ושותפו אחמד פרג', כי פעלו בשיטה דומה דרך חברה בשם "טוסאן חברה לבנייה ושיפוצים בע"מ". על פי כתב האישום, סובח ופרג' הפיצו לחברה בענף הבנייה 54 חשבוניות פיקטיביות, שהמע"מ הכלול בהן הסתכם בכ-2.4 מיליון ש"ח. כמו כן, מואשמים השניים כי על מנת להפחית את חבות המס של חברת טוסאן, קיזזו 177 חשבוניות פיקטיביות על שם חברות אחרות, שסכום המס הכלול בהן מסתכם בכ-7.8 מיליון ש"ח.

עוד מואשמים סובח ושותפו אמיר סאפי, כי פעלו דרך חברה בשם "אוראל תיווך ירושלים בע"מ", לקיזוז של חבות מס בסכום כולל של כ-2.9 מיליון ש"ח, באמצעות 126 חשבוניות מס פיקטיביות. לבסוף, מואשמים סובח ושותפו בסאם גליד, כי פעלו דרך חברת "עוז אחזקות בע"מ" להפצת 5 חשבוניות מס פיקטיביות לחברה אחרת בענף הבנייה, שהמס הגלום בהן הסתכם ב-22,780 ₪, מבלי שביצעו את העסקאות המתוארות בחשבונית, וכן הם מואשמים בקיזוז של חבות מס בסכום כולל של 2.1 מיליון ש"ח ללא חשבוניות כלל.

כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד