כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מכת מדינה

6,000 תושבי בית אבות ו-3,400 עובדים נדבקו בנגיף הקורונה

כ-10,000 איש נדבקו בנגיף הקורונה ב-1,013 בתי אבות באוסטרליה. חשש ששני שלישים מבתי אבות במדינה נדבקו. ממשלת ויקטוריה הודיעה ביום ראשון כי תרחיב תוכנית למתן בדיקות אנטיגן מהירות בחינם למי שזכאים עד סוף ספטמבר

6,000 תושבי בית אבות ו-3,400 עובדים נדבקו בנגיף הקורונה
קשישים בבית אבות. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מטפלים בקשישים קוראים לנקוט בפעולה דחופה כדי להגן על התושבים והצוות בבתי אבות באוסטרליה מפני גל קורונה שפגע ביותר משליש מבתי האבות במדינה. איגוד ספקי הסיעוד והקשישים אמר כי 6,000 תושבים בבתי האבות ו-3,400 עובדים נדבקו ב-1,013 בתי אבות נכון ליום חמישי האחרון.

מנכ"ל התאחדות בתי אבות פול סאדלר, אמר כי בין 10%-15% מהצוות כבר בבידוד, והשבועות הקרובים יפעילו לחץ אינטנסיבי על מטפלים ועובדים מבוגרים. ההתאחדות מודאגת מכך ששני שליש מבתי אבות עלולים להיות מושפעים מהתפרצויות של הנגיף במהלך השבועות הקרובים. "המציאות היא שאנחנו לא יכולים להשאיר אנשים מבוגרים ללא רמות טיפול נאותות יותר מדי זמן" נמסר מאיגוד ספקי הבריאות.

היו"ר פול סאדלר אמר כי 2,301 מטופלים מבוגרים מתו עד כה בשנת 2022, כולל 114 בשבוע האחרון. "השבועות הקרובים הם קריטיים לטיפול בקשישים. אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי לשים את ההגנה על אנשים מבוגרים במקום הראשון ולתמוך בעובדים הסיעודיים המבוגרים שלנו", אמר.

ממשלת ויקטוריה הודיעה כי תרחיב תוכנית למתן בדיקות אנטיגן מהירות בחינם למי שזכאים עד סוף ספטמבר.

מספר האוסטרלים שמתו מהנגיף עבר את 11,000. מניין המתים מקורונה במדינה עלה ב-102 בשבת, כאשר ויקטוריה רשמה את מספר המתים הרב ביותר עם 44. ניו סאות' ויילס דיווחה על 41 מקרי מוות, קווינסלנד רשמה שמונה, דרום אוסטרליה שלושה, ומערב אוסטרליה שניים. קצת יותר מ-71% מהאוכלוסייה הזכאית באוסטרליה קיבלו שלוש מנות חיסון או יותר.

קורונה אוסטרליה בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד