כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המטרה מקדשת את האמצעים

הרשות הפלסטינית מציעה רישיון חינם לטרקטורים וזו הסיבה

מבצע חדש שהשיקה הרש"פ בסוף השבוע האחרון, מבקש לעודד השתלטות ערבית בשטחי C בבקעת הירדן - על ידי הטבות מיוחדות שיינתנו לחקלאים ערבים העוסקים בהשתלטות. פורום 'מאבק על כל דונם': "בזמן שממשלת ישראל נלחמת בהתיישבות, הרש"פ מגבה את פעיליה וכובשת את השטח"

הרשות הפלסטינית מציעה רישיון חינם לטרקטורים וזו הסיבה
ברשות הפלסטינית צילום: באדיבות המצלם

משרד התחבורה ומושל הרשות הפלסטינית בנפת טובאס בבקעת הירדן, הכריזו בסוף השבוע האחרון על מבצע הטבות חדש לחקלאי האזור, שאמורה לתת תמריץ למשימות השתלטות בשטחי C.

על פי פרטי המבצע שכבר יצא לדרך באופן מיידי, כל חקלאי ערבי באזור שמעבד אדמות בשטחי C ועוסק בתפיסת שטחים חדשים, זכאי לחידוש רשיון לשנתיים תמימות ללא עלות.

ההטבה החדשה היוותה ככל הנראה תמריץ משמעותי לערביי האזור, וכבר בסופו של היום הראשון למבצע הכריז מושל טובאס כי מאות טרקטורים הגיעו לנקודת הכינוס וזכו לממש את ההטבה.

מי שעומדים, כאמור, מאחורי המבצע הם שר התחבורה ברש"פ עסאם סאלם ומושל טובאס יונס אלעאסי. האחרון, נשא דברים במהלך טקס השקת המבצע: "הכיבוש והמתנחלים מנסים להשתלט בשלל דרכים על אדמות העם הפלסטיני. מחובתנו לעמוד מולם ולתמוך בחקלאים שלנו בחזית".

שר התחבורה, עסאם סאלם, השתתף אף הוא בטקס ואמר: "המבצע יצא לדרך כדי לתמוך ולחזק את חוסנם של החקלאים שלנו שנלחמים על האדמה ומהווים החיילים שלנו בשטח". עוד אמר השר סאלם כי משרדו יתמוך בכל דבר שיידרש.

בפורום מאבק על כל דונם שחשפו את הפרויקט החדש, מסרו בתגובה: "שוב אנו עדים למבצע השתלטות רחב היקף שמבוצע על ידי הרש"פ בשטח C - תוך הפרה בוטה של הסכמי אוסלו. ניתן לשער כבר מראש, כי גם במקרה הזה - כמו במרבית המקרים האחרים מדינת ישראל תבחר להתעלם ולא לבצע אכיפה כלשהי כנגד ההשתלטות המסיבית".

"הפקרת אדמות יהודה ושומרון לידי הרשות הפלסטינית חמורה שבעתיים, כשבמקביל נאבקת המדינה ביהודים שמבקשים לקחת בידיים את גורל ההתיישבות - כפי שראינו בשבוע שעבר. טוב תעשה מדינת ישראל, אם לכל הפחות תלמד מהרשות הפלסטינית ותתחיל לגבות את אזרחיה שנאבקים בשטח למען חוסנה וביטחונה", הוסיפו בפורום.

רישיון נהיגה טרקטור הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד