כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עדות נתניהו בוועדת החקירה

מנכ"ל המשרד מגבה את נתניהו: "לא הייתה לו סמכות לעצור את האירוע"

מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר גיבה את נתניהו שהסיר מעליו את האחריות לאסון בשבוע שעבר כשהעיד בפני ועדת החקירה | הוא טען כי הייתה החלטה להפקיע את השטח במירון לפני האסון והיא התמוססה בהליכים משפטיים

מנכ"ל המשרד מגבה את נתניהו: "לא הייתה לו סמכות לעצור את האירוע"
בנימין נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר סיפר בריאיון ב-103FM על התעסקותו של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו בנושא מירון: "מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ז"ל, תפס אותי ב־2010 ואמר לי, 'אני עושה דו"ח מעקב, אני רוצה שתטפל בזה'. הגענו למתווה, שבסופו של דבר הייתה החלטה ב־2011, שאמר שצריך להפקיע את השטח כי באמת פתרון אחר לא היה".

 

לדבריו, "משהו שם גרם למדינה להתפשר, לא יודע אם זה מהייעוץ המשפטי. באיזשהו מקום, בהליכים המשפטיים, ההחלטה הזאת התמוססה, ועל זה כואב הלב".

עוד אמר: "אם מישהו חושב שיש בעיה באירוע במירון, יש מגוון אנשים שיש להם סמכות לחסום את האירוע, והאנשים הללו לא השתמשו בסמכות שלהם. בסופו של דבר, לראש הממשלה אין סמכות להחליט על אי קיום האירוע". 

כזכור, רה"מ בזמן אסון מירון, בנימין נתניהו העי בשבוע שעבר בפני הועדה לחקר אסון מירון שם התנער מאחריות ואמר כי לא התערב מעולם בנושא מירון מלבד בשנות הקורונה בהן התערב מבחינה אפידמיולוגית בלבד.

אסון מירון תשפ"א בנימין נתניהו ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד